خودرو | |
---|---|
نام خودرو | ام وی ام X33S |
کشور سازنده | چین |
سال طراحی | 2016 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1971 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 134 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 180 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 5 دنده دستی یا CVT |
شتاب 0 تا 100 | 13.4 ثانیه |
حداکثر سرعت | 175 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1420 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4419 طول - 1765 عرض - 1651 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2510 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | - |
مصرف سوخت خارج از شهر | - |
مصرف سوخت ترکیبی | - |
حجم باک | 55 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
میزان تولید CO2 | - |
استاندارد امنیت | - |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | ABS - EBD - ترمز دیسکی در هر چهارچرخ |
کیسه هوا | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
سیستم صوتی | قابلیت پخش MP3 - مجهز به 4 بلندگو - صفحه نمایش 8 اینچی لمسی - ورودی iPad - کنترل سیستم صوتی از روی فرمان |
دیگر تجهیزات | رینگ 17 اینچی - سنسور پارک - روکش چرمی صندلی ها - تنظیم صندلی راننده در 6 جهت - تنظیم برقی آینه کناری - تهویه مطبوع خودکار - کروز کنترل - سانروف - مه شکن جلو و عقب |
تصاویر ام وی ام X33 جدید
بررسی ام وی ام X33 جدید
در سال ۱۳۸۹ مدیران خودرو با معرفی شاسی بلندی کوچک به نام x33 موفق شد تا بخشی بزرگی از بازار خوروهای شاسی بلند را در دست بگیرد، اما ضعفهای بزرگی در بخش طراحی این خودرو وجود داشت باعث شد تا این شرکت تصمیم بگیرد با عرضه نسخهای فیس لیفت مشکلات آن را بر طرف نماید. بخش اعظم تغییراتی که در این خودرو اعمال شده، شامل تغییرات نمای جلویی و تغییر داشبورد این خودرو بوده و بخش عقبی آن تقریبا دست نخورده باقفی مانده است؛ علاوه بر تغیراتی که در بخش طراحی این خودرو رخ داده است، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی MVM x33 نیز مراتب کاملی شده که باعث میشود ام وی ام x33 جدید نیز مانند نسخه قبلی خود نتایج موفقیت آمیزی را در بازار شاسی بلند های کوچک بدست آورد.
نکات مثبت ام وی ام X33 جدید
قیمت مناسب – مصرف سوخت بهینه – گیربکس پیشرفته – ظاهر قابل قبول نسبت به نسل قبل
نکات منفی ام وی ام X33 جدید
مصرف بالای سوخت -کیفیت ساخت خیلی پایین – نفوذ صدا به داخل کابین
امنیت ام وی ام X33 جدید
بر طبق اطلاعاتی که در سال ۲۰۱۱ توسط موسسه ANCAP (موسسه تست تصادف استرالیا) منتشر شده است این خودرو موفق به کسب تنها ۲ ستاره از ۵ ستاره ایمنی شده است.
نقد کارشناسی ام وی ام X33 جدید
در نمای جلویی این خودرو شاهد چراغهای جدیدی هستیم که به دیلایت مجهز بوده و نسبت به گذشته مدرن تر به نظر میرسند. این چراغهای زاویهدار در ترکیب با جلو پنجره جدیدی که برای x33 جدید طراحی شده، فضای جسورانهای را برای این خودرو خلق نموده است.
شاید نمای جانبی و پشتی X33 تقریبا بدون تغییر باقی مانده باشد، اما در هماهنگی کامل با نمای کلی بدنه بوده که تا حدودی میتواند رضایت بخش باشد.
طراحی بخش داخلی خودرو بکلی تغییر کرده و دیگر هیچ اثری از طراحی کسل کننده و قدیمی مدلهای قبلی به چشم نمی خورد، اما ناگفته نماند که وجود متریال بی کیفیت و صندلیهای غیرارگونومیک X33 همچون گذشته کمی آزار دهنده بوده و تغییری درآنها صورت نگرفته است.
مشخصات فنی این خودرو نسبت به نسل قبل تغییر چشم گیری نداشته و شرکت امویام تنها به استفاده از یک گیربکس CVT بسنده کرده است. عملکرد گیربکسCVT میتواند سواری نرمتر و مصرف سوخت کمتری را برای یک خودرو به ارمغان آورد، اما در کمال تعجب استفاده از این گیربکس در X33 اثر مثبت چشمگیری برای آن نداشته وما همچنان شاهد عملکرد ناهماهنگ گیربکس و مصرف بالای پیشرانه این خودرو هستیم.
در مجموع باید گفت که شاید امویام توانسته باشد با ایجاد تغییر در ظاهر X33 محصولی پیشرفتهتر تولید کند، اما به هیچ وجه نتوانسته ویژگیهای دینامیکی این خودرو را ارتقا دهد و ما همچون گذشته با یک شاسی بلند کوچک مواجه هستیم که از مشکلاتی همچون استهلاک بالا، امکانات کم، کیفیت پایین قطعات و… برخوردار است.