خودرو | |
---|---|
نام خودرو | برلیانس H330 |
کشور سازنده | چین |
سال طراحی | 1394 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1498 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 4 سرعته خودکار یا 5 سرعته دستی |
شتاب 0 تا 100 | - |
حداکثر سرعت | 170 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1250 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4510 طول - 1758 عرض - 1460 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2580 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | - |
مصرف سوخت خارج از شهر | - |
مصرف سوخت ترکیبی | 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 55 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 |
میزان تولید CO2 | - |
استاندارد امنیت | - |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | ترمزهای جلو و عقب دیسکی (در مدل دستی ترمز عقب کاسه ای است) – ABS - EBD |
کیسه هوا | کیسه هوای سرنشینان جلو |
سیستم صوتی | قابلیت پخش MP3 – ورودی USB – 4 عدد بلندگو در مدل دستی و 6 عدد بلندگو در مدل اتوماتیک |
دیگر تجهیزات | رینگ 15 اینچی آلومینیومی – شیشه های بالابر برقی – تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو – باز شدن خودکار قفل دربها هنگام تصادف مدل اتوماتیک به علاوه امکانات بالا: سیستم تهویه مطبوع خودکار – سانروف – سنسور دنده عقب – بسته شدن پنجره ها با ریموت – قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت – آینه های جانبی برقی – چراغ مه شکن جلو – سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت – روکش چرمی غربیلک فرمان و دکمه تنظیم صدا |
تصاویر برلیانس H330
بررسی برلیانس H330
برلیانس یک شرکت خودروسازی چینی است که در ایران به دلیل مونتاژ چند خودرو توسط پارس خودرو شناخته میشود. برلیانس H330 یک سدان سایز متوسط است که طراحی نسبتا جذابی دارد و به نوعی از برادران چینی خود، خوشچهرهتر است. به دلیل همین طراحی مطلوب، H330 توانست در بازار محدود ایران عملکرد نستبا خوبی داشته باشد و همچنان هم توسط پارس خودرو به فروش میرسد.
برلیانس H330 پارس خودرو به همراه تمامی اعضای خانواده برلیانس در ایران، در ابتدا با یک موتور ۱٫۵ لیتری نه چندان قدرتمند ۱۰۳ اسب بخاری عرضه میشد ولی مدتی بعد، پارس خودرو تصمیم به عرضه یک موتور ۱٫۶ لیتری برای آن گرفت که قدرتی برابر با ۱۱۴ اسب بخار تولید میکند. در حال حاضر برلیانس H330 با هر دو موتور و با جعبه دندههای دستی و اتوماتیک عرضه میشود.
برلیانس H330 در بازار رقبایی چون دنا پلاس، تندر پلاس، رنو ساندرو، بسترن B30 و امجی ۳۶۰ معمولی را در مقابل خود میبیند اما محصول برلیانس در مقابل رقبای ایرانی آپشنهای بیشتری دارد ولی از نظر قیمت، در جایگاه بالاتری قرار میگیرد. برلیانس H330 همانند امجی ۳۶۰ کیفیت ساخت و کیفیت سواری مطلوبی ندارد و دنا پلاس و تندر پلاس به دلیل افت قیمت کمتر و نیز خدمات پس از فروش بهتر، گزینههای ایدهآلتری به شمار میروند.
نکات مثبت برلیانس H330
طراحی مطلوب
نکات منفی برلیانس H330
استهلاک بالا – سواری نسبتا خشک – کیفیت متوسط متریال داخل کابین – افت قیمت شدید در بازار دست دوم
نقد کارشناسی برلیانس H330
برلیانس H330 پارس خودرو یک سدان خوش چهره چینی است که چند سالی است توسط شرکت پارس خودرو در بازار ایران عرضه میشود. برلیانس H330، طراحی ظاهری جذابی دارد ولی از نظر کیفیت ساخت و کیفیت رانندگی، وضعیت چندان خوبی ندارد.
طراحی برلیانس H330 در بیرون، از هماهنگی مناسبی برخوردار است و در نگاه اول، شاید نظر شما را در رابطه با یک خودر چینی تغییر دهد. طراحی چراغها در جلو و عقب و رینگهای آلومینیومی از مهمترین ویژگیهای طراحی بدنه آن هستند. برلیانس H330 در داخل کابین هم سرنشینان را راضی نگه میدارد هرچند کیفیت قطعات به کار رفته در کابین چندان بالا نیست. آپشنهای در نظر گرفته شده برای این خودرو چینی، در جایگاه مطلوبی قرار میگیرد و در رده قیمتی خود، عملکرد مناسبی دارد. از مهمترین ویژگیهای این خودرو میتوانیم به سانروف برقی، تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر و غربیلک فرمان چرمی با امکان تنظیم صدا از روی فرمان اشاره کنیم.
برلیانس H330 در ابتدا با یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر عرضه میشد که این موتور، در تمامی خودروهای برلیانس در ایران به کار رفته است. اما پارس خودرو چندی قبل در اقدامی، یک موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر جدید را برای محصولات برلیانس عرضه کرد که قدرتی برابر با ۱۱۴ اسب بخار، و گشتاوری معادل ۱۵۴ نیوتن متر تولید میکند. به علاوه برای هر دو موتور دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک عرضه میشود.
برلیانس H330 کیفیت سواری چندان بالایی ندارد و به دلیل ضعف قدرت موتور به ویژه در مدل ۱٫۵ لیتری شتاب بالایی ندارد. البته اضافه شدن موتور ۱٫۶ لیتری تاثیر چندانی بر روی شتاب و عملکرد این خودرو نداشت چراکه تفاوت قدرت این دو موتور تنها ۱۱ اسب بخار است. جعبه دنده اتوماتیک در برلیانس H330 هماهنگی خوبی با موتور ارائه نمیدهد و عملکرد کندی دارد. هرچند در نسخه دستی هم با جعبه دنده با کیفیتی روبهرو نیستیم.
برلیانس H330 پارس خودرو، در حال حاضر با موتور جدید ۱٫۶ در این بازه قیمتی رقبایی سرسختی را در پش روی خود می بیند. برلیانس در بازار دست دوم وضعیت خوبی ندارد و در هنگام فروش خودرو خود، با افت قیمت چندین میلیونی مواجه خواهید شد. به علاوه در حال حاضر خدمات پس از فروش خوبی برای محضولات برلیانس در بازار وجود ندارد . پیشنهاد ما خرید خودروهایی چون دنا پلاس، و تندر پلاس است چراکه افت قیمت کمی دارند و خدمات پس از فروش بهتری ارائه میدهند. البته برلیانس H330 رقبایی چون امجی ۳۶۰ معمولی و بسترن B30 کم کار کرد هم دارد که ضعفهای عنوان شده برای برلیانس برای این خودروها نیز صدق میکنند ولی بسترن B30 می تواند گزینه به مراتب جذاب تری باشد.
به علاوه اینکه خودروهای برلیانس به دلیل وضعیت خدمات پس از فروش نامعلوم و قیمتهای غیرمنطقی، به هیچ وجه بازار خرید و فروش مناسبی ندارد و مالکان H330 کار سختی برای فروش خودرو خود دارند. انتظار میرود این روند در ماههای آینده هم ادامه پیدا کند. به همین دلیل بهتر است برای خرید خودرویی در این بازه قیمتی، به سراغ تندر پلاس، دنا پلاس و رنو ساندرو بروید.