خودرو | |
---|---|
نام خودرو | بسترن B50F |
سال طراحی | 1393 |
کلاس | سدان شهری |
گیربکس | 6 سرعته اتوماتیک |
محور متحرک | دیفرانسیل جلو |
تعداد و آرایش سیلندر/سوپاپ | 4خطی/16 |
حجم موتور سی سی | 1798 |
قدرت (اسب بخار/دور در دقیقه) | 142/6500 |
گشتاور (نیوتن متر/دور در دقیقه) | 172/4000 |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | 180 |
شتاب 0 تا 100 کیلومتر (ثانیه) | 10.5 |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | 1435/1785/4615 |
وزن خالص (کیلوگرم) | 1385 |
مشخصات تایر | 205/55R16 |
مصرف ترکیبی (لیتر) | 8 |
استاندارد الایندگی | یورو 4 |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | 58 |
کیسه هوا | راننده-سرنشین جلو-جانبی |
سیستم های ترمز و پایداری | ABS – EBD – TCS |
سیستم های امنیتی | ایموبولایزر/سیستم هشدار دهنده |
سیستم های فرمان و هدایت | فرمان هیدرولیک/ کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان |
سیستم تهویه مطبوع | تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه سنسور نور آفتاب |
سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا | سیستم صوتی با 6 بلندگو استریو |
سیستم صندلی | شش جهته دستی |
سیستم اینه و شیشه ها | تنظیم برقی آینه ها به همراه گرمکن/شیشه بالابر جلو و عقب برقی |
سیستم روشنایی | چراغ های جلو هالوژن /مه شکن جلو |
سایر امکانات | سانروف/کامپیوتر سفری/کروز کنترل/سنسور پارک عقب/روکش چرمی صندلی/TPMS |
بررسی بسترن B50F
بررسی بسترن B50F
بسترن B50 یک تجربه نا موفق برای گروه بهمن بود و ظاهر قدیمی ، بازده کم پیشرانه ، مصرف سوخت بالا ، نبود قطعات یدکی و بازار فروش بسیار متوسط جزء مهم ترین دلایل آن بودند و گروه بهمن در یک اقدام منطقی نمونه فیس لیفت شده بسترن B50 را با نام بسترن B50F با بازار عرضه کرد که بسیاری از این ایرادات در آن رفع شده است.
بسترن B50F به کمک موسسه طراحی ایتال دیزاین شکل گرفته است و از نظر ظاهری نسبت به دیگر ماشین های چینی با سلیقه متفاوتی طراحی شده است که در نگاه بیننده جذاب به نظر می رسد و بسترن B50F را هم لوکس و خشن و زیبا به نمایش می گذارد .
به داخل کابین بسترن B50F که وارد می شوید تریم دو رنگ کابین به همراه روکش چرمی کرم رنگ صندلی ها جلوه ای لوکس به کابین بسترن B50F بخشیده اند و در مقابل سر دنده استیل و فرمان چرمی ۳ ستون احساس هیجان را وارد کابین بسترن B50F کرده اند. از نظر آپشن بسترن B50F با توجه به قیمتش امکانات مناسبی را در اختیار شما می گذارد و به لطف گروه بهمن کیفیت ساخت خوبی در بسترن B50F را شاهد هستیم. در ساخت و قطعات فنی آسا بسترن B50F از مزدا کمک های بسیاری گرفته شده است به عنوان مثال پلتفرم و سیستم تعلیق از مزدا ۶ به عاریت گرفته شده است که در کنار موتور ۱۴۲ اسب بخاری و گیربکس ۶ سرعته AISIN سواری خوب و لدت بخشی را در کنار یک هندلینگ جذاب می توان مشاهده کرد.
نکات مثبت بسترن B50F
شتاب خوب ، سواری مناسب ، هندلینگ ایده آل ، صدای جذاب و بم پیشرانه
نکات منفی بسترن B50F
کیفیت ساخت متوسط ارتفاع پایین ماشین در حالت فابریک، کمبود قطعات در بازار
نقد کارشناسی بسترن B50F
بسترن B50F یکی از نخستین سدانهای چینی باکیفیت است که وارد بازار کشورمان شد و مابین سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ در ایران و توسط گروه بهمن به تولید رسید.
بسترن B50F با طراحی ظاهری و تجهیزات رفاهی مناسب خود توانست نظرات مثبت زیادی را به خود جلب کند اما پس از مدتی مالکان آن با مشکل خدمات پس از فروش مواجه شدند.
گروه بهمن عملکرد خوبی در معرفی و عرضه بسترن B50F نداشت و نتوانست این خودرو نسبتا باکیفیت را در بازار کشورمان به موفقیت برساند اما با تجربهای که از این خودرو کسب کرد، توانست در مورد بسترن B30 شرایط بهتری را پیاده کند و این خودرو را به عنوان یک سدان چینی مناسب معرفی نماید.
موتور به کار رفته در بسترن B50F حجمی معادل ۱٫۸ لیتر و ۴ سیلندر دارد و میتواند ۱۴۲ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است.
در نهایت باید بگوییم که بسترن B50F از نظر ظاهری، ویژگیهای فنی و تجهیزات رفاهی شرایط نسبتا مطلوبی دارد اما باتوجه به اینکه خدمات پس از فروش مناسبی برای آن وجود ندارد و اینکه بازار خرید و فروش آن چندان مناسب نیست، خرید بسترن B50F راتوصیه نمیکنیم.
بهتر است در این بازه قیمتی به سراغ خودروهایی چون رنو ساندرو استپ وی و نمونههای دست دوم سایپا سراتو بروید که از نظر بازار خرید و فروش و خدمات پس از فروش شرایط مناسبی دارند.