خودرو | |
---|---|
نام خودرو | جک J4 |
کشور سازنده | چین |
سال طراحی | 2014 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1499 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 103 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 146 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه |
جعبه دنده | CVT |
شتاب 0 تا 100 | 13.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 180 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1110 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4335 طول - 1725 عرض - 1505 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2560 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر | 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 45 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 |
میزان تولید CO2 | - |
استاندارد امنیت | - |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | جلو دیسک و عقب کاسه ای، ABS و EBD |
کیسه هوا | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
سیستم صوتی | راديو – ورودی USB و AUX - 6 عدد بلندگو |
دیگر تجهیزات | کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، سنسور نور ، چراغهاي جلو مجهز به سیستم مشايعت تا درب منزل، ایزوفیکس، كروز كنترل، آینه های جانبی برقی با گرمکن، روكش صندلي چرم، كنترل سيستم صوتي از روي فرمان |
تصاویر جک J4
بررسی جک J4
جک J4 یک سدان کوچک چینی است که نخستین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و قرار است به زودی توسط کرمان موتور وارد بازار خودروی ایران شود . کرمان موتور این سدان چینی را در نمایشگاه کرمان، در معرض دید عموم قرار داد و خبر از تولید آن در ایران داد.
هدف کرمان موتور از عرضه J4، به نوعی جایگزینی آن با J5 است که مدت زیادی در ایران به تولید رسید و تولید آن چندی قبل متوقف شد. باتوجه به موفقیت J5 به دلیل کیفیت بالا و ویژگیهای فنی خوب، انتظار میرود جک J4 هم روزهای خوبی را در ایران پشت سر بگذارد و بتواند موفقیت برادر بزرگتر خود را تکرار کند.
کرمان موتوربا قیمت مناسبی که دراولین شرایط فروش جک J4 در نظر گرفت توانست به فروش قابل توجهی دست یابد و خط و نشانی محکمی برای رقبای جک j4 در بازار بکشد .
در حال حاضر با شرایط حاکم بر بازار خودروی ایران کرمان موتور می تواند به آینده جک j4 کاملا امیدوار باشد.
نکات مثبت جک J4
آپشنهای نسبتا خوب
نکات منفی جک J4
قدرت نه چندان زیاد پیشرانه
نقد کارشناسی جک J4
جک J4 یک سدان کوچک چینی است که در سال ۲۰۱۴ معرفی و عرضه شد و به زودی توسط کرمان موتور در ایران تولید و عرضه خواهد شد. باتوجه به اینکه جک J5 به هنگام عرضه در بازار ایران، عملکرد موفقیت آمیزی داشت و مورد استقبال مردم قرار گرفت، پیش بینی میشود J4 هم بتواند این موفقیت را تکرار کند هرچند این اتفاق به عملکرد شرکت خودروساز در قیمت گذاری و ارائه خدمات پس از فروش مناسب بستگی دارد.
جک J4 در طراحی بدنه به خوبی J5 نیست و اثری از دماغه و چراغهای کشیده نیست و به جای آن از زبان طراحی جدیدی به ویژه در نمای جلو خودرو استفاده شده. بر روی کاپوت و نیز بر روی بدنه خطوط کشیده زیادی دیده میشود که علاوه بر تاثیرگذاری بر روی آیرودینامیک، موجب زیباتر شدن خودرو هم شده است. سپر عقب یک دست همرنگ بدنه است و خبری از تکه پلاستیکی مشکی رنگ در زیر سپر نیست که در J5 وجود داشت.
در داخل کابین جک J4 چند ویژگی مهم وجود دارد. یکی استفاده از یک نمایشگر درمرکز داشبورد که البته این نمایشگر در نسخه مونتاژی حذف شده، دیگری تریم دو رنگ مشکی و کرم که در همه کابین دیده میشود البته این تریم دو رنگ هم در نسخه مونتاژی در داخل ایران حذف شده و کابین یکدست مشکی رنگ است. نکته دیگر هم استفاده از روکش چرمی برای صندلیهاست که در مقابل پلاستیک خشکی که در تمام کابین به کار رفته یک نکته مثبت به شمار میرود. حجم فضای بار در جک J4 به ۵۵۰ لیتر میرسد که رقم قابل قبولی است.
تجهیزات رفاهی نسبتا خوبی برای جک J4 در نظر گرفته شده که از جمله آنها میتوانیم به ایربگ راننده و سرنشین (البته در نسخه فول ۶ عدد ایربگ وجود دارد اما در نسخه موجود در بازار ایران، تنها دو عدد ایربگ دیده میشود)، ایموبلایزر، سیستمهای ترمز ABS و EBD، تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو، آینههای جانبی مجهز به گرمکن و تنظیم برقی، کروز کنترل و تهویه مطبوع اشاره کنیم.
جک J4 کرمان موتور به یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده که میتواند ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این توان جک J4 به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند و جک J4 را قادر میسازد در مدت زمان ۱۳٫۵ ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
جک J4 با ورودش به بازار ایران رقبایی چون فاو بسترن B30، برلیانس H330، ام جی ۳۶۰، جیلی GC6، دنا و دنا پلاس و تندر پلاس و نیز پژو ۲۰۷ صندوق دار را در مقابل دارد.
کرمان موتور با قیمتی که برای جک J4 در نظر گرفت توانست به فروش قابل توجهی دست یابد و تا حدودی بازار رقبا را تحت تاثیر قرار داد.
مهمترین ایراد جک J4 کشش این خودروی تازه وارد در سربالایی ها است که معمولا مالکان این خودرو از این مشکل جک J4 شاکی هستند.
جک J4 در حال حاضر بازار خرید و فروش مناسبی در نمونه های صفر و دست دوم ندارد چراکه رقبایی چون رنو تندر ۹۰، و دنا پلاس، علاوه بر بازار خرید و فروش بهتر، خدمات پس از فروش مناسبتری دارند و در اولویت خرید قرار میگیرند.