خودرو | |
---|---|
نام خودرو | رنو ساندرو اتوماتیک |
کشور سازنده | فرانسه |
سال طراحی | 2009 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1598 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 4 دنده خودکار |
شتاب 0 تا 100 | 11.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 170 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1146 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4020 طول - 1746 عرض - 1534 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2588 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر | 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 50 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
میزان تولید CO2 | 158 گرم در هر کیلومتر |
استاندارد امنیت | 4 ستاره |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | ترمز های جلو دیسکی و عقب کاسه ای - ترمز ضدقفل ABS بهمراه توزيع الكترونيكي ترمز |
کیسه هوا | كيسه هواي راننده و سرنشین جلو |
سیستم صوتی | كنترل سيستم صوتي زير فرمان - سيستم صوتي (راديو + سي دي (پخش فشرده)+USB+4 بلندگو) |
دیگر تجهیزات | رینگ 15 اینچی آلومینیومی - سيستم تهويه مطبوع با كنترل دستي - چراغ مه شكن جلو - آينه هاي جانبي همرنگ بدنه |
تصاویر رنو ساندرو
بررسی رنو ساندرو
رنو ساندرو یک هاچبک کوچک و اقتصادی فرانسوی است که از سال ۹۴ تاکنون توسط پارس خودرو تولید و عرضه میشود. ساندرو به دلیل ویژگیهای فنی خوبی که دارد و به دلیل اینکه خودرو قابل اعتمادی است، مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفته و فروش خوبی را تجربه میکند.
ساندرو در بازار جهانی با نام داچیا ساندرو شناخته میشود که داچیا زیرشاخه رومانیایی رنو محسوب میشود و به نوعی ساندرو را باید محصول همکاری داچیا و رنو بدانیم. چندی قبل نسل جدید رنو ساندرو هم معرفی شد که البته مدلی که در ایران تولید میشود، همان نسل اول است که بر اساس پلتفرم تندر ۹۰ یا داچیا لوگان ساخته شده. نسل دوم ساندرو در طراحی ظاهری و داخلی تغییراتی را تجربه کرده و کمی از آن حالت خسته کننده بیرون آمده است. طراحی خارجی آن شباهت زیادی به نس دو لوگان یا همان رنو سیمبل دارد.
ساندرو از نظر قوای محرکه و ویژگیهای فنی اشتراکات فراوانی با تندر ۹۰ دارد و از همان موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندری بهره میبرد که در تندر ۹۰ مود استفاده قرار گرفته. این موتور میتواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند که آن را به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته خودکار به چرخهای جلو انتقال میدهد.
رنو ساندرو در بازار ایران رقبایی همچون برلیانس H320، پژو ۲۰۷i اتوماتیک، دنا پلاس اتوماتیک، تندر پلاس اتوماتیک و ام وی ام ۳۱۵ را در مقابل دارد که پژو ۲۰۷i را باید جدی ترین رقیب آن بدانیم.
نکات مثبت رنو ساندرو
ابعاد مناسب خودرو برای استفاده شهری-مصرف سوخت مناسب- کیفیت ساخت خوب- استهلاک پایین
نکات منفی رنو ساندرو
آپشن های خیلی کم- استفاده زیاد از پلاستیک سخت در کابین
امنیت رنو ساندرو
رنو ساندرو توسط موسسه یورو انکپ مورد آزمایش قرار گرفته که نمرات زیر را کسب کرده است:
حفاظت از سرنشینان بزرگسال: ۳ ستاره
حفاظت از سرنشینان خردسال: ۴ ستاره
حفاظت از عابرین پیاده: ۱ ستاره
نقد کارشناسی رنو ساندرو
رنو ساندرو یک هاچبک کوچک شهری است که توسط پارس خودرو در ایران تولید و عرضه میشود. ساندرو در بازارهای جهانی با برند داچیا به فروش میرسد که زیرشاخه ارزان قیمت رنو در کشور رومانی است. ساندرو را باید محصول مشترک داچیا و رنو بدانیم که در سال ۲۰۰۷ معرفی و تولید شد. رنو ساندرو یا داچیا ساندرو در کشورهای روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، مکزیک و ایران و قاره آمریکای جنوبی به تولید میرسد.
رنو ساندرو طراحی ظاهری معمولی دارد و نمیتوان آن را خودرو زیبایی دانست اما اینگونه هم نیست که غیر قابل قبول باشد. به ویژه در جلو، چراغها، جلو پنجره و سپر طراحی نامتعارفی دارند و هماهنگی میان نمای جلو و عقب خودرو برقرار نیست. رنو ساندرو در مقابل رقبایی چون برلیانس H320 و پژو ۲۰۷i حرفی برای گفتن ندارد و به ویژه محصول پژو را باید بهترین گزینه از نظر طراحی در این بین دانست.
ساندرو در داخل کابین طراحی بسیار ساده ای دارد و با ورود به کابین رنو ساندرو، حس سوار شدن به یک تندر ۹۰ را خواهید داشت. تنها تفاوتهای جزئی در کابین ساندرو در مقایسه با تندر ۹۰ وجود دارد که مهمترین آنها شکل فرمان، نوار کروکی دور ورودیهای هوا و پنل درها است. البته این تفاوتها در تندر پلاس ایران خودرو از بین رفته و ظاهر کابین این دو خودرو بسیار شبیه به یکدیگر است. صندلیها در رنو ساندرو راحتی نسبی را ارائه میدهند ولی شاید سرنشینان عقب در مسیرهای طولانی احساس خوشایندی نداشته باشند. ساندرو در طراحی کابین هم عرصه را به رقیبی چون پژو ۲۰۷i واگذار خواهد کرد.
یکی از مهمترین نقاط ضعف رنو ساندرو، کمبود آپشنها و تجهیزات رفاهی است؛ نقیصهای که در تندر ۹۰ هم وجود داشت اما در ساندرو برطرف نشد. البته نباید به کمپانی داچیا برای این مورد ایراد بگیریم چراکه ساندرو به عنوان یک خودرو ارزان قیمت برای قشر متوسط و ضعیف جامعه شناخته میشود و تنها در ایران است که قیمت آن از حد معمول بالاتر میرود. هرچند که در نسل جدید ساندرو که در ایران حضور پیدا نکرد، تجهیزات و امکانات بیشتری به چشم میخورد.
از مهمترین آپشنهای موجود در رنو ساندرو میتوانیم به ایربگ راننده و سرنشین، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، آينه های جانبی برقی مجهز به گرمكن، و سیستم صوتی با قابلیت استفاده از CD، بلوتوث و USB به همراه ۴ بلندگو اشاره کنیم. به علاوه اینکه میتوانید با صرف هزینهای، کنسول وسط داشبورد را تعویض کنید و به امکانات جدیدی دسترسی داشته باشید از جمله نمایشگر به همراه دوربین دید عقب.
رنو ساندرو از یک موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر بهره میبرد که میتواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای ساندرو دو جعبه دنده دستی و اتوماتیک در نظر گرفته شده که به ترتیب ۵ سرعته و ۴ سرعته هستند. این قدرت به چرخهای جلو منتقل میشود و در نسخه دستی شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۰٫۵ ثانیهای و در نسخه اتوماتیک شتاب ۱۱٫۵ ثانیهای خواهد داشت. ساندرو به دلیل اشتراک با تندر ۹۰ در بخش فنی، خودرو قابل اعتمادی محسوب میشود و عملکرد خوبی دارد.
رنو ساندرو در بازار ایران رقبایی چون برلیانس H320، پژو ۲۰۷i، ام وی ام ۳۱۵، برلیانس H220 و پژو ۲۰۶ را در مقابل دارد که باید در این بین پژو ۲۰۷i را مهمترین رقیب آن بدانیم.
پژو ۲۰۷ ایران خودرو از نظر طراحی چه در داخل و چه در خارج بدنه به رنو ساندرو برتری دارد اما باید بگوییم از نظر فنی و نیز از نظر کیفیت، ساندرو کاملا به رقیب خود برتر است، چراکه پژو ۲۰۷ به دلیل عدم نظارت از سوی کمپانی مادر، کیفیت تولید بالایی ندارد و مشکلات فنی زیادی به ویژه در کارکردهای بالا از خود بروز میدهد. باید بگوییم حتی باوجود آپشنهای بیشتر در پژو ۲۰۷i، انتخاب ما از میان این دو خودرو، بدون شک رنو ساندرو است.
اگر از مالکان رنو ساندرو در مورد کیفیت ساندرو سوال کنید معمولا درصد بالایی از مالکان رنو ساندرو رضایت کاملی از این خودرو دارند. مهمترین نکته مثبت رنو ساندرو نسبت به رقبا بعد از کیفیت ساخت بالای آن بازار خرید و فروش مناسب آن در نمونه های دست دوم است که با کمترین افت قیمت مواجه می شود و به راحتی خرید و فروش می شود.
در حال حاضر خدمات پس از فروش مناسبی برای رنو ساندرو توسط پارس خودرو ارائه می شود و حتی در بازار آزاد هم لوازم یدکی رنو ساندرو به وفور پیدا می شود.
پس از اتفاقات اخیر، پارس خودرو از عدم امکان ادامه تولید محصولات رنو در ایران خبر داد و حتی امکان تحویل رنو ساندرو به خریداران قبلی وجود ندارد. به همین دلیل ساندرو صفر کیلومتر در بازار کمیاب شده و با قیمتهایی بسیار بالا به فروش میرسد.