خودرو | |
---|---|
نام خودرو | سانگ یانگ رکستون G4 |
کشور سازنده | کره جنوبی |
سال طراحی | 2018 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1998 سی سی |
تنفس موتور | توربوشارژ |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل |
حداکثر قدرت | 222 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 350 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 6 سرعته خودکار |
شتاب 0 تا 100 | 9.9 ثانیه |
حداکثر سرعت | 185 کیلومتر در ساعت |
وزن | 2110 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4850 طول - 1960 عرض - 1825 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2865 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | 13.9 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر | 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 10.4 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 70 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 6 |
میزان تولید CO2 | 242 گرم در هر کیلومتر |
استاندارد امنیت | - |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | رادار جلو جهت پیشگیری از تصادف و سیستم ترمزگیری اتوماتیک AEB - ترمز دستی برقی EBP به همراه سیستم نگهدارنده اتوماتیک - سیستم ترمز ضدقفل ABS چهار کاناله به همراه سیستم الکترونیکی تقسیم نیروی ترمز EBD - سیستم کنترل پایداری ESP همراه با سیستم کنترل هرزگردی چرخ ها TSC - سیستم فعال ضد واژگونی خودرو ARP - سیستم کمکی پایین آمدن از سراشیبی HDC - سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی HAS - چراغ های فلاشر هشدار دهنده اتوماتیک در ترمزگیری های شدید و ناگهانی ESS |
کیسه هوا | ایربگ های روبرو راننده و سرنشین جلو - ایربگ های جانبی و پرده ای سرنشین جلو و عقب - ایربگ زانویی راننده ( 9 ایربگ در 13 نقطه) |
سیستم صوتی | مانیتور 8 اینچی لمسی - سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر و دکمه های کنترل روی فرمان – ورودی USB جلو و عقب و AUX جلو – قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق سیستم بلوتوث – پورت 12 ولت جلو و عقب – مبدل برق شهری 220 ولت عقب |
دیگر تجهیزات | شیفتر تعویض از روی دسته دنده و فرمان - فرمان برقی حساس به سرعت - گرمکن فرمان به همراه کاور تمام چرم - تنظیمات تلسکوپی به همراه قفل برقی فرمان - دوربین 360 درجه با نمای سه بعدی - کروز کنترل هوشمند - درب صندوق عقب هوشمند اتوماتیک – سیستم هوشمند ورود به خودرو به همراه دکمه استارتر موتور - پشت آمپر سوپر ویژن و کامپیوتر سفری مجهز به مانیتور 7 اینچی TFT - نمای دوربین عقب مجهز به خط کشی مجازی 3 گانه AVM – سنسور تشخیص مانع برای تمامی شیشه ها – سنسور باران و سنسور روشنایی چراغ های جلو – آینه وسط الکتروکرومیک ECMI – سنسور پارک عقب (4 سنسور) و جلو (4 سنسور) مجهز به هشدار 2 مرحله ای – 2 عدد سوئیچ هوشمند مجهز به قفل اتوماتیک درب ها و کنترل شیشه ها – سیستم یخ زدا برف پاکن جلو و عقب به همراه گرمکن شیشه عقب – تنظیمات ارتفاع نور چراغ های جلو – شیشه جلو مجهز به فیلتر صدا و نور مضر خورشید – پنجره های جلو فتوکرومیک و پنجره های عقب دودی – دسته راهنما 2 حالته با قابلیت One Touch - تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه Dual – Zone Control - تهویه مطبوع ردیف دوم به همراه دریچه تهویه ردیف سوم - سیستم اتوماتیک ضد بخار شیشه ها - سیستم کنترل کیفیت هوای داخل - نمایشگر سیستم تهویه کنسول جلو - سیستم هشدار دهنده تغییر مسیر LCA - سیستم هوشمند نوربالا HBA - نشان دهنده میزان فشار باد لاستیک TPMS - رادار هشدار عبور ترافیک عقب RCTA - سیستم هشدار دهنده و پیشگیری از برخورد با عابر پیاده FCW - رادار بین خطوط LDW - رادار نقطه کور BSD - سازه تمام استیل دارای بیش از 81 درصد فولاد با چگالی و مقاومت کششی بالا و سبک، دستاورد شرکت POSCO کره جنوبی - شاسی نردبانی مستقل از بدنه آفرود از جنس فولاد فوق صلب چهار لایه برای استحکام بیشتر و جلوگیری از انتقال ضربات و لرزش ها، دارای بخش مجزای جذب ضربه تصادف از جلو Crash Zone Box - دارای 7 صندلی در سه ردیف - صندلی های راننده برقی قابل تنظیم در 8 حالت مختلف - صندلی سرنشین جلو برقی قابل تنظیم در 6 حالت مختلف - حافظه تنظیمات صندلی راننده و آینه های جانبی جهت استفاده 3 نفر - سیستم ورودی هوشمند صندلی راننده Easy Access - سیستم گرمکن صندلی های ردیف جلو 3 حالته و دریف عقب 2 حالته - سیستم سردکن 3 حالته صندلی های ردیف جلو- صندلی های دارای چرم طبیعی پرداخت شده NAPPA |
تصاویر سانگ یانگ رکستون
بررسی سانگ یانگ رکستون
سانگ یانگ رکستون G4، جدیدترین ماشین رونمایی شده توسط رامک خودرو است که تنها چند ساعت از رونمایی آن گذشته است . سانگ یانگ رکستون G4 از نظر ابعاد و قیمت در کلاس هیوندای سانتافه و رنو کولئوس قرار میگیرد که یکی از سخت ترین کلاس های رقابتی است اما به لطف جذابیت های فراوانی که در اختیار شما قرار می دهد به یکی از انتخاب های ارزشمند این کلاس تبدیل می گردد.
سانگ یانگ رکستون G4 از زبان طراحی جدید کارخانه بهره می برد که هوشمند ، جذاب و زیبا است و این ظاهر زیبا در داخل کابین هم به چشم می خورد و در کابین سانگ یانگ رکستون G4 فضا پوشیده شده از چرم و چوب و آلومینیوم است و نکته جذاب دیگر در مورد این ماشین لیست کامل آپشن های رفاهی و ایمنی است و حتی می توان آن را از رقبای کره ای یک سر و گردن بالاتر دانست.
سانگ یانگ اصیل ترین تولید کننده ماشین در کره جنوبی است و از این رو انتظار میرود تا کیفیت بالایی را محصولاتش به نمایش بگذارد و رکستون G4 موفق در این بخش عمل کرده است . بخش فنی سانگ یانگ رکستون G4 دیگر جذابیت این ماشین است که توانایی حرکتی عالی را تضمین می کند ؛ سانگ سانگ رکستون G4 به یک پیشرانه ۲ لیتری مجهز شده است و قابلیت تولید ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که این اعداد و ارقام و انتقال قدرت توسط گیربکس ۶ سرعته AISIN و وزن و ابعاد سانگ یانگ رکستون G4 نشان می دهد که با ماشین چابکی سر و کار داریم.
سانگ یانگ رکستون G4 در جلو مجهز به سیستم تعلیق جناغی دوبل و مستقل ۵ اتصالی در عقب است که برای یک SUV آرایش خوبی است که سیستم ۴WD نیمه وقت آن را همراهی میکند و در کل یعنی سانگ یانگ رکستون G4 هم برای شهر مناسب است و هم در آفرود حرف هایی برای گفتن دارد.
نکات مثبت سانگ یانگ رکستون
امکانات بالا – ابعاد عالی – عملکرد آفرود بالا -کیفیت ساخت بالا –
نکات منفی سانگ یانگ رکستون
قیمت بالا
نقد کارشناسی سانگ یانگ رکستون
اگر در حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید یک شاسی بلند کنار گذاشته اید و به دنبال یک شاسی بلند سایز بزرگ هستید بدون شک یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار رکستون G4 میباشد که با امکانات بسیار بالا و پیشرانه ای قدرتمند می تواند دراین بازه قیمتی یکی از بهترین گزینه ها باشد. رکستونG4 دراین بازه قیمتی از لحاظ ابعاد و قدرت موتور بدون رقیب در بازار خودروی ایران می باشد.