خودرو | |
---|---|
نام خودرو | رنو فلوئنس E4 |
کشور سازنده | فرانسه |
سال طراحی | 2010 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 2000 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 195 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه |
جعبه دنده | خودکار CVT |
شتاب 0 تا 100 | 10.4 ثانیه |
حداکثر سرعت | 195 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1288 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4620 طول - 2037 عرض - 1479 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2700 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | - |
مصرف سوخت خارج از شهر | - |
مصرف سوخت ترکیبی | 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 56 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
میزان تولید CO2 | 185 گرم در هر کیلومتر |
استاندارد امنیت | 4 ستاره |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | ABS - EBA - ESP |
کیسه هوا | کیسه هوای جلو، جانبی جهت سرنشین جلو، پردهای - مجموعا 6 کیسه هوا |
سیستم صوتی | سیستم صوتی Arkamys - ورودی USB و iPod |
دیگر تجهیزات | فعال شدن خودکار فلاشرها هنگام ترمز ناگهانی - سیستم شیشه بالابر عقب برقی - پشت سری ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن - پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع - قفل مرکزی خودکار درها هنگام حرکت - برف پاککن اتوماتیک مجهز به سنسور باران - سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه - فرمان برقی - سیستم هشدار دهنده موانع عقب - صندلیهای چرمی - گرمکن صندلیهای جلو - صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس - آینههای جانبی برقی - سیستم استارت دکمهای - سیستم مدیریت پیمایش - سیستم کروز کنترل - سیستم محدود کننده سرعت - سیستم نمایش میزان باد لاستیک - سانروف - چراغ چشمک زن (راهنما) بر روی آینههای جانبی - چراغهای زنون همراه با شیشه شور چراغ - استاندارد آلایندگی Euro4 |
تصاویر رنو فلوئنس
بررسی رنو فلوئنس
رنو فلوئنس یک سدان کامپکت فرانسوی است که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و به بازار ایران هم راه پیدا کرد. این سدان فرانسوی، به دلایل مختلفی وضعیت خوبی را در ایران تجربه نکرد. از جمله این دلایل میتوانیم به طراحی نه چندان جذاب، و وجود رقبای قدرتمند اشاره کنیم.
رنو فلوئنس از پلتفرم رنو نیسان C استفاده میکند و در کشور کره جنوبی با نام رنو سامسونگ SM3 شناخته میشود. فلوئنس در سال ۲۰۱۲ فیس لیفت شد و در سال ۲۰۱۵ هم این نسخه فیس لیفت بار دیگر تغییراتی را تجربه کرد. فلوئنس یک بار در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ با همان نسخه اولیه وارد کشور شد و پس از آن در سال ۲۰۱۶ با چهره جدید در بازار ایران عرضه شد.
فلوئنس علاوه بر بازار ایران، در دنیا هم فروش موفقی را تجربه نکرد و نتوانست انتظارات رنو را برآورده کند. بدون شک علت این اتفاق، ویژگیهای ظاهری نه چندان جذاب و عملکرد متوسط آن بوده و در بازار رقابتی موجود، حرفی برای گفتن ندارد.
فلوئنس در بازارهای جهانی با موتورهای متعددی عرضه میشود اما مدل عرضه شده در ایران، از یک موتور ۲٫۰ لیتری ۴ سیلندر با ۱۴۳ اسب بخار قدرت بهره میبرد.
نکات مثبت رنو فلوئنس
رنو فلوئنس دارای آپشن های قابل قبولی میباشد.
سیستم تعلیق رنو فلوئنس بسیار خوب عمل میکند.
نکات منفی رنو فلوئنس
استفاده از پلاستیک خشک در رنوفلوئنس ۲۰۱۶ – بازار دست دوم ضعیف رنو فلوئنس
امنیت رنو فلوئنس
رنو فلوئنس با ۴ ستاره ایمنی از اروپا رنو فلوئنس ایمنی بالایی دارد.
نقد کارشناسی رنو فلوئنس
رنو فلوئنس یک سدان کامپکت فرانسوی است که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و در سال ۲۰۱۲ فیس لیفت شد. البته همین مدل فیس لیفت هم در سال ۲۰۱۵ یک بهروزرسانی را دریافت کرد و تغییراتی در چهره آن رخ داد. از جمله در چراغها و جلو پنجره.
فلوئنس در بازار جهانی فروش چندان خوبی را تجربه نکرد و با ورود به ایران هم به خودرو محبوبی تبدیل نشد. علت این اتفاق، علاوه بر طراحی نه چندان جذاب آن، به قیمت بالای آن بازمیگردد. فلوئنس در مدل قدیمی مشکلاتی داشت که رنو تصمیم به برطرف کردن این ایرادات گرفت و کیفیت سواری آن را ارتقا داد.
رنو فلوئنس جدید کمی در جزئیات متفاوت از مدل قبلی است. از جمله در چراغهای جلو و عقب و نیز نمای جلو به همراه جلو پنجره و ورودیهای هوای موجود بر روی بدنه. رینگها هم کمی تغییر کردهاند و در مجموع باید طراحی فلوئنس ۲۰۱۶ را بهتر از مدل ۲۰۱۲ بدانیم.
طراحی کابین رنو فلوئنس را میتوان خوب ارزیابی کرد و باوجود سادگی، بهتر از نمای بیرونی جلوه میکند. یک نمایشگر کوچک برای سیستم مالتی مدیا در مرکز داشبورد قرار گرفته. کنسول وسط از بخشهای مجزایی تشکیل شده و کلیدهای مربوط به سیستم صوتی، سیستم تهویه و ورودیهای هوا کاملا جذا از یکدیگر به نظر میرسند. صندلیهای موجود در فلوئنس مدل قدیمی چندان راحت نبود ولی رنو در فلوئنس ۲۰۱۶ این نقطه ضعف را تاحدودی پوشش داد و کیفیت سواری فلوئنس کمی بهتر شد.
رنو فلوئنس در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه میشود. مدل در نظر گرفته شده برای بازار ایران از یک موتور ۲٫۰ لیتری سیلندر بهره میبرد که قادر است ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. فلوئنس خودرو چندان سریعی نیست و نباید انتظار یک عملکرد عالی را از آن داشت اما برای یک خانواده و برای استفاده در مسیرهای شهری و جادهای خودرو راحت و مناسبی است.
فلوئنس از نظر آپشنها و تجهیزات رفاهی وضعیت مطلوبی دارد. از جمله آپشنهای در نظر گرفته شده برای آن میتوانیم به ۶ کیسه هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دنده عقب، گرمکن صندلیهای جلو، چراغهای جلو هالوژنی، سانروف و کروز کنترل اشاره کنیم.
رنو فلوئنس در حال حاضر در مدلهای دست دوم در بازار به فروش میرسد. فلوئنس به هیچ وجه بازار دست دوم خوبی ندارد و به سختی به فروش میرسد. به علاوه اینکه خدمات پس از فروش مناسبی برای آن عرضه نمیشود. اگر قصد خرید خودرویی در این بازه قیمتی و این کلاس دارید، میتوانید به سراغ کیا سراتو، مزدا ۳ و هیوندای النترا بروید.