خودرو | |
---|---|
نام خودرو | لکسوس ES250 |
کشور سازنده | ژاپن |
سال طراحی | 2013 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 2494 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل عقب |
حداکثر قدرت | 181 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 235 نیوتن متر در 4100 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 6 دنده خودکار |
شتاب 0 تا 100 | 9.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 195 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1615 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4895 طول - 1821 عرض - 1450 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2819 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | - |
مصرف سوخت خارج از شهر | - |
مصرف سوخت ترکیبی | 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 65 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 |
میزان تولید CO2 | - |
استاندارد امنیت | 5 ستاره |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | TRC - VSC - ABS - BA - EBD |
کیسه هوا | کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوا برای زانوان سرنشینان جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پردهای - کیسه هوای کناری |
سیستم صوتی | سیستم صوتی Lexus Premium به همراه 8 بلندگو و با قابلیت پخش DVD، MP3، WMA و ورودیهای AUX و USB - بلوتوث - صفحه نمایش 8 اینچی |
دیگر تجهیزات | گیربکس 6 سرعته خودکار - تغییر حالت رانندگی به سه صورت ECO، Normal و Sport - سیستم ورود بدون کلید - استارت دکمهای - کروز کنترل - چراغهای LED مخصوص روز - سنسور پارک در عقب و جلو - سانروف - آینههای الکتروکرومیک - سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو - حافظه ذخیره تنظیمات صندلی راننده (برای سرنشین جلو به صورت سفارشی) - روکش چرمی صندلیها - گرمکن و سردکن برای صندلیهای جلو - سنسور باران - رینگهای آلومینیومی 17 اینچی - دوربین عقب - نشاندهنده میزان باد لاستیکها - سیستم کمی در سربالایی (HSA) به صورت سفارشی |
تصاویر لکسوس ES250
بررسی لکسوس ES250
لکسوس ES یک سدان سایز متوسط است که نسل اول آن در سال ۱۹۸۹ معرفی شد و تاکنون ۷ نسل از آن معرفی شده است. در واقع نسل هفتم ES در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و تغییرات زیادی را در مقایسه با نسل قبلی تجربه کرد.
لکسوس ES را تا نسل پنجم میتوان مدل لوکسی از تویوتا کمری دانست و حتی از نظر فنی و ساختاری هم اشتراکات زیادی میان این دو خودرو وجود داشت. پلتفرم به کار رفته در ES حتی در نسل ششم هم با تویوتا کمری مشترک است اما مهمترین تغییری که در نسل ششم رخ داد، این بود که لکسوس ES به سمت تویوتا آوالون حرکت کرد و بیشتر شبیه به این سدان نیمه لوکس شد که در جایگاهی بالاتر از کمری قرار میگیرد.
نسل ششم لکسوس ES که به بازار ایران هم راه پیدا کرد، در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و در سال ۲۰۱۵ تحت یک فیس لیفت قرار گرفت. این مدل از ES در سال ۲۰۱۴ به همراه برخی دیگر از خودروهای لکسوس از جمله IS250 و GS250 توسط ایرتویا در بازار ایران عرضه شد و به عنوان یک سدان لوکس و زیبا قابل توجه خریداران ایرانی قرار گرفت.
نکات مثبت لکسوس ES250
طراحی جذاب تر و اسپرت شدن فرم بدنه نسبت به نسل قبل لکسوس ES، هندلینگ عالی ، سواری نرم و آرام و فضای داخلی بزرگ که بکار گیری مواد عالی در تودروزی صندلی ها ، فرمان ، دسته دنده و قسمت های چوب وچرم داشبورد حس لوکس بودن را بیش از پیش در همراهی با امکانات رفاهی متعدد به سر نشینان القاء مینماید.
نکات منفی لکسوس ES250
سخت بودن کار با جوی استیک صفحه نمایش اصلی ، سبک بودن زیاد فرمان در حالت نرمال
امنیت لکسوس ES250
خودرو لکسس es250 میراث ارزشمند نسل قبل خود یعنی معجونی از امکانات ایمنی و رفاهی را به همراه دارد و همانند نسل قبل خود ۵ ستاره ایمنی از موسسه NHTSA دریافت کرده است که در همراهی با ۱۲ عدد کیسه ایمنی و سیستم های ایمنی و پایداری دیگر امنیت سرنشینان را تضمین می کند
نقد کارشناسی لکسوس ES250
لکسوس ES یک سدان نیمه لوکس ژاپنی است که نسل اول آن در سال ۱۹۸۹ معرفی و عرضه شد و تاکنون ۷ نسل از آن معرفی شده است. هفتمین و آخرین نسل از ES در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه خودرو پکن در معرض دید عموم قرار گرفت که با حفظ اصول طراحی کلی لکسوس، تبدیل به یک محصول تمام عیار شده است.
البته ما در مورد نسل ششم لکسوس ES صحبت میکنیم که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و در سال ۲۰۱۵ تحت یک فیس لیفت قرار گرفت. این نسل از لکسوس ES در هر دو نسخه توسط ایرتویا وارد بازار ایران شد و اتفاقا مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفت. میتوانیم طراحی جذاب و کابین راحت و لوکس و در عین حال نبود رقیب قدرتمند را از دلایل این موفقیت نسبی بدانیم. البته لکسوس ES در ایران یک خودرو لوکس محسوب میشود و در دسترس اکثریت قرار ندارد.
لکسوس ES در طراحی بدنه کاملا پیرو زبان طراحی خاص کمپانی ژاپنی است به ویژه در نمای جلو که جلو پنجره لکسوس دیده میشود. این جلو پنجره را میتوان امضای طراحان لکسوس دانست که در تمامی محصولات به چشم میخورد. در دو مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ که فیس لیفت شد، تفاوتهایی در ظاهر دیده میشود که بیشتر آنها در چراغهای جلو و عقب و سپرها بوده و لکسوس ES را کمی خشنتر و جذابتر کرده است.
با ورود به داخل کابین ES، کیفیت بالای متریال به کار رفته توجه شما را به خود جلب میکند که از لکسوس چیزی هم جز این انتظار نمیرود. استفاده از چوب و چرم در داشبورد، صندلیها و پنل درها، موجب شده همه چیز خوب به نظر برسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر ۷ اینچی قرار گرفته و یک ساعت آنالوگ بین ورودیهای هوای مرکزی دیده میشود و حس سوار شدن به یک خودرو لوکس را به شما القا میکند.نیازی به گفتن نیست که کیفیت سواری لکسوس ES در بالاترین حد ممکن قرار دارد.
لکسوس ES در کلاسهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه میشود که مدل عرضه شده در ایران به دلیل قانون منع واردات خودرو با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی، از یک موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر بهره میبرد که قادر است ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند که آن را به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. به این ترتیب لکسوس ES250 برای دستیابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به زمانی حدود ۱۰ ثانیه نیاز دارد که رقم قابل توجهی برای یک لکسوس نیست و نمیتوان آن را خودرو سریعی دانست.
لکسوس ES لیست کاملی از تجهیزات رفاهی را در اختیار شما قرار میدهد و از جمله مهمترینها میتوانیم به ۱۲ کیسه هوا، نمایشگر ۷ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، سیستم صوتی Lexus Premium با ۸ بلندگو، ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، دوربین دید عقب، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی پارک و سیستم تهویه مطبوع همراه با فیلتر تصفیه هو اشاره کنیم.
از مهمترین رقبای لکسوس ES250 میتوانیم به ب ام و سری ۵، بنز E کلاس، هوندا آکورد، تویوتا کمری، کیا کادنزا، هیوندای آزرا گرنجور، فولکس واگن پاسات و رنو تلیسمان در بازار ایران اشاره کنیم. البته سری ۵ و E کلاس در حال حاضر قیمتهای بالاتری دارند.
بدون شک لکسوس ES250 یکی از بهترین خودروهای حاضر در این کلاس در بازار کشورمان به شمار میرود. به همین دلیل اگر نسخههای کم کارکرد آن را پیدا کردید، در خرید آن شک نکنید.