خودرو | |
---|---|
نام خودرو | نیسان رونیز |
کشور سازنده | ژاپن |
سال طراحی | 2005 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 2400 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل |
حداکثر قدرت | 160 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 208 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 5 دنده دستی |
شتاب 0 تا 100 | 15.2 ثانیه |
حداکثر سرعت | 161 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1770 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4560 طول - 1910 عرض - 1880 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2494 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | - |
مصرف سوخت خارج از شهر | - |
مصرف سوخت ترکیبی | 11.3 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 60 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 2 |
میزان تولید CO2 | - |
استاندارد امنیت | - |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | - |
کیسه هوا | - |
سیستم صوتی | قابلیت پخش CD |
دیگر تجهیزات | شیشه بالابر عقب برقی |
تصاویر نیسان رونیز
بررسی نیسان رونیز
نیسان رونیز شاسی بلند کامپکت است که در بازار جهانی با نام نیسان Xterra به فروش میرسد. نسل اول نیسان رونیز در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و در سال ۲۰۰۵ وارد نسل دوم خود شد. همین نسل دوم بود که به نمایندگی پارس خودرو برای بازار ایران در نظر گرفته شد.
نخستین عرضه شاسی بلند رونیز توسط پارس خودرو به سال ۱۳۸۲ بازمیگردد در حالی که این روند تا سال ۱۳۸۹ اما به صورت محدود ادامه پیدا کرد. رونیز بیشتر به دلیل قابلیتهای آفرودی که دارد مورد توجه خریداران قرار گرفت چراکه از نظر ظاهری و تجهیزات رفاهی خودرو جذابی نیست اما بدون شک خودرو باکیفیتی است که علاوه بر مسیرهای آفرودی، در جاده هم احساس خوبی به سرنشینان القا میکند.
نکات مثبت نیسان رونیز
عملکرد مناسب پیشرانه – قابلیت آفرود بالا – برند معتبر – خدمات مناسب.
نکات منفی نیسان رونیز
مصرف سوخت بالا – آپشن های ضعیف – سیستم تعلیق قدیمی – سواری خشک.
نقد کارشناسی نیسان رونیز
نیسان رونیز یک شاسی بلند کامپکت است که نسل اول آن در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و در سال ۲۰۰۵، نسل دوم آن پا به عرصه وجود نهاد. البته نام رونیز در واقع نیسان Xterra است و مدل عرضه شده در ایران، تفاوتهای اندکی با مدل اصلی آن دارد. نیسان رونیز از سال ۱۳۸۲ در بازار ایران و توسط پارس خودرو عرضه شد و تا سال ۱۳۸۹ هم این روند ادامه یافت.
رونیز از نظر ظاهری خودرو چندان جذابی نیست و از نظر آپشنها و تجهیزات رفاهی هم عملکرد چندان خوبی ندارد. بنابراین برای خرید یک رونیز باید دلایل محکمی وجود داشته باشد و آن هم قوای محرکه قدرتمند و تواناییهای آفرود بالا است که مشتریان را برای خرید رونیز راضی میکند.
البته این نوع خودروها همواره خریداران خاص خود را دارند و باید علاقه خاصی در شما برای آن وجود داشته باشد. مثلا اگر به دنبال یک خودرو نسبتا ارزان قیمت برای آفرود هستید، رونیز میتواند گزینه مناسبی باشد. رونیز علاوه بر شکل عجیب چراغها، ویژگیهای خاص دیگری هم دارد از جمله محل قرارگیری دستگیره درهای عقب که بر روی ستون C قرار گرفتهاند. بدون شک دلیل نیسان برای این جانمایی، حفظ ابعاد کوچک درهای عقب است.
موتور به کار رفته در نیسان رونیز حجمی معادل ۲٫۴ لیتر و ۴ سیلندر دارد و قادر است ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال این قدرت به چرخهای عقب، یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی در نظر گرفته شده که با جعبه دنده کمکی همراه شده است. این جعبه دنده کمکی به رونیز کمک میکند در مسیرهای صعبالعبور راحتتر حرکت کند. رونیز عملکرد آفرود خوبی دارد و تنظیمات سیستم تعلیق در کنار ویژگیهای فنی دیگر، آن را به یک گزینه ایدهآل برای آفرود تبدیل میکند.
نیسان رونیز در حال حاضر با قیمتهای بالاپگ در بازار به فروش میرسد. اگر به دنبال خرید یک خودرو در این کلاس هستید، میتواند نیسان پاترول را هم در نظر داشته باشید که با قیمت کمتری قابل خریداری است و عملکرد بسیار خوبی در آفرود دارد.