خودرو | |
---|---|
نام خودرو | کیا اسپورتیج QL |
کشور سازنده | کره جنوبی |
سال طراحی | 2016 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 2359 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل |
حداکثر قدرت | 181 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 237 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 6 سرعته خودکار |
شتاب 0 تا 100 | 8.6 ثانیه |
حداکثر سرعت | 183 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1766 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4480 طول - 1855 عرض - 1655 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2670 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | 11.8 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر | 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 62 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 6 |
میزان تولید CO2 | 166 گرم در هر کیلومتر |
استاندارد امنیت | 5 ستاره |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | سیستم پیشرفته کنترل کشش ATCC – ABS - EBD |
کیسه هوا | مجموعاً 6 کیسه هوا |
سیستم صوتی | سیستم صوتی حرفه ای JBL با تکنولوژی Clari-Fi |
دیگر تجهیزات | سیستم کمکی پارک – هشدار خروج از پارک به صورت دنده عقب – سیستم تشخیص نقطه کور – شارژ بی سیم گوشی هوشمند – چراغ های زنون – سانروف پانوراما – تهویه دوگانه برای سرنشینان جلو – گرمکن صندلی های جلو – سیستم چهارچرخ متحرک – سیستم مدیریت پایداری VSM – کروز کنترل اتوماتیک ACC – دکمه درایو مد DMS – شیفتر پشت فرمان – ترمز دستی الکترونیک |
تصاویر کیا اسپورتیج
بررسی کیا اسپورتیج
کیا اسپورتیج یک کراس اوور کامپکت است که نخستین بار در سال ۱۹۹۳ معرفی و وارد بازار جهانی شد اما ما در مورد نسل چهارم آن صحبت میکنیم.
نسل چهارم کیا اسپورتیج در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی و از سال ۲۰۱۶ وارد بازارهای جهانی شد. کیا اسپورتیج همانند سایر محصولات کیا توسط اطلس موتور در بازار ایران به فروش رسید.
این نسل از اسپورتیج برخلاف نسلهای قبلی، فروش خوبی را تجربه نکرد و نتوانست به رقابت با رقیبی چون هیوندای توسان بپردازد.
نکات مثبت کیا اسپورتیج
ارگونومی خوب ، آپشن های ایده آل ، کشش مناسب
نکات منفی کیا اسپورتیج
قیمت بسیار بالا ، مصرف سوخت زیاد
نقد کارشناسی کیا اسپورتیج
کیا اسپورتیج یک کراس اوور کامپکت کرهای است که از سال ۱۹۹۳ تاکنون و در نسل چهارم بر روی خط تولید کمپانی کیا قرار دارد. ما در مورد همین نسل چهارم صحبت میکنیم که در سال ۲۰۱۷ توسط اطلس خودرو به بازار کشورمان راه پیدا کرد.
کیا اسپورتیج نخستین بار در نسل دوم به بازار کشورمان راه یافت و در نسل سوم و چهارم هم این روند ادامه پیدا کرد. نکته مهم این است که نسل چهارم اسپورتیج برخلاف نسلهای قبلی، موفقیت چشمگیری کسب نکرد و با وجود بالا رفتن محبوبیت خودروهای شاسی بلند، به فروش زیادی دست نیافت. البته اصلیترین دلیل این اتفاق، وجود رقیبی چون هیوندای توسان بود.
طراحی خارجی کیا اسپورتیج ۲۰۱۷، تغییرات زیادی را در مقایسه با نسل قبل تجربه کرد و تبدیل به یک خودرو کاملا متفاوت شد. در شکل چراغها در جلو و عقب کاملا متفاوت است و نظرات متفاوتی در مورد چراغهای جلو وجود دارد. به طوری که برخی آن را زیبا و بسیاری دیگر آن را زشت و بدترکیب میدانند. یکی از دلایل فروش ضعیف اسپورتیج در ایران همین طراحی نسبتا عجیب و البته قیمت بسیار بالای آن است.
طراحی کابین کیا اسپورتیج ۲۰۱۸ ساده اما منظم و بدون شلوغی بی جهت است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر تعبیه شده و ورودیهای هوا در کنار آن و کلیدهای کنترلی در زیر آن قرار دارند. کیفیت متریال به کار رفته در کابین عالی است و سواری اسپورتیج کیفیت مطلوبی دارد.
کیا اسپورتیج ۲۰۱۸ از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی هم وضعیت خوبی دارد و امکاناتی نظیر ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، فرمان برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، تنظیم برقی صندلیهای جلو، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای عقب، تنظیم برقی آینههای جانبی به همراه گرمکن، چراغهای جلو LED، کروز کنترل، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف پانوراما، و موارد دیگر را در اختیار شما قرار میدهد.
موتور به کار رفته در کیا اسپورتیج حجم ۲٫۴ لیتری و ۴ سیلندر دارد و میتواند ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال قدرت یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است.
در نهایت باید بگوییم کیا اسپورتیج ۲۰۱۸ بدون شک یک خودرو باکیفیت است اما نتوانست انتظارات را در ایران برآورده کند. هیوندای توسان رقیب قدرتمندی است که اسپورتیج در مقابل دارد و البته قیمت بسیار پایینتری دارد. به علاوه اینکه با قیمت در نظر گرفته شده برای اسپورتیج، میتوانید خودروهای یک کلاس بالاتر را خریداری کنید.