خودرو | |
---|---|
نام خودرو | رنو سیمبل |
کشور سازنده | فرانسه |
سال طراحی | 2013 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1598 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 145 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 4 سرعته خودکار |
شتاب 0 تا 100 | 10.1 ثانیه |
حداکثر سرعت | 175 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1081 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4348 طول - 1733 عرض - 2634 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2634 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | - |
مصرف سوخت خارج از شهر | - |
مصرف سوخت ترکیبی | 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 50 لیتر |
استاندارد آلایندگی | - |
میزان تولید CO2 | - |
استاندارد امنیت | - |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | جلو دیسکی و عقب کاسه ای – ABS |
کیسه هوا | کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو |
سیستم صوتی | کنترل سیستم صوتی کنار فرمان – مانیتور 7 اینچی (نمونه کامل تر) |
دیگر تجهیزات | تنظیم کننده عمودی صندلی راننده - برف پاک کن تناوبی - گل پخش کن - آیینه های بغل برقی - فرمان هیدرولیک، بشکن – تلسکوپی - ریموت کنترل - گرم کن شیشه عقب تایمردار - آیینه های بغل و دستگیره دربها همرنگ بدنه - کروز کنترل - صفحه نمایش اطلاعات - صفحه نمایش دمای بیرون - رینگ آلومینیومی - چراغ مه شکن جلو - سنسور عقب – تهویه مطبوع خودکار – چراغ مخصوص روز این خودرو از سوی نگین خودرو در دو مدل LE و PE عرضه می شود |
تصاویر رنو سیمبل
بررسی رنو سیمبل
رنو سیمبل یک سدان کامپکت فرانسوی است که نسل اول آن در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید میرسد. رنو سیمبل در نسل جدید در واقع جایگزین تندر ۹۰ یا داچیا لوگان شده و این دو در واقع یک خودرو با نامهای متفاوت هستند.
رنو سیمبل در سال ۲۰۱۶ توسط نگین خودرو در بازار ایران آن هم به صورت وارداتی عرضه شد و در سه تیپ محتلف به فروش میرسید. سیمبل به دلیل قیمت بالا و آپشنهای کمی که داشت نتوانست نظر مشتریان ایرانی را جلب کند و در نهایت هم به فروش خوبی دست پیدا نکرد.
رنو سیمبل در حال حاضر با قیمت ۹۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان در بازار به فروش میرسد.
نکات مثبت رنو سیمبل
فضای داخلی جادار – صندوق عقب جادار – مصرف سوخت مناسب
نکات منفی رنو سیمبل
کیفیت پایین متریال داخلی – شتاب اولیه ناامید کننده – نفوذ صدا به داخل کابین
امنیت رنو سیمبل
رنو سیمبل موفق به کسب ۳ ستاره ایمنی Euro NCAP شده است
نقد کارشناسی رنو سیمبل
رنو سیمبل یک سدان کوچک است که از سال ۱۹۹۹ تاکنون بر روی خط تولید قرار دارد. مدل فعلی نسل سوم سیمبل محسوب میشود که در واقع همان نسل دوم رنو لوگان یا تندر ۹۰ است. نسل سوم رنو سیمبل یا داچیا لوگان جدید، در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و در حال حاضر هم در بازارهای جهانی عرضه میشود.
رنو سیمبل در سال ۲۰۱۶ توسط نگین خودرو در کشورمان عرضه شد ولی آنچنان که انتظار میرفت، مورد استقبال قرار نگرفت. علت آن، قیمت نسبتا بالایی بود که در مقابل ویژگیهای فنی و آپشنها، ارزش خرید را کاهش میداد.
رنو سیمبل در طراحی ظاهری و برخی ویژگیهای دیگر، با رنو ساندرو نسل دوم اشتراکاتی دارد. سیمبل در سال ۲۰۱۶ فیس لیفت شد و تغییراتی را در ظاهر تجربه کرد. این خودرو فروش نسبتا بالایی را در بازارهای جهانی تجربه کرده و در میان محصولات پرفروش رنو جای میگیرد.
سیمبل در طراحی ظاهری تغییرات زیادی را در مقایسه با نسل اول تندر ۹۰ یا داچیا لوگان تجربه کرده ولی همچنان هم خودرو زیبایی نیست و وقتی به آن نگاه میکنیم، حس یک خودرو ۱۰۰ میلیونی را به ما نمیدهد. در نمای جلو، لوگوی رنو در ابعاد بزرگی در مرکز جلو پنجره تعبیه شده و در نمای عقب هم ناهماهنگی دیده میشود و صندوق عقب مستطیلی شکل، یادآور طراحی تندر ۹۰ است.
اما کابین سیمبل در مقایسه با لوگان پیشرفت محسوسی داشته و تاحدودی از آن شکل ساده فاصله گرفته است. البته این بدین معنا نیست که با خودرو جذابی روبهرو هستیم و تنها میتوان سیمبل از آن وضعیت اسفناک طراحی کابین خارج شده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر ۷ اینچی دیده میشود و ورودیهای هوا در مرکز، شکل مستطیلی دارند. در حالی که ورودیهای هوای کناری همچنان دایرهای شکل هستند. البته بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که صندلیهای سیمبل همانند تندر ۹۰ راحت نیستند و کیفیت سواری بالایی را ارائه نمیدهند.
رنو سیمبل در تیپهای مختلفی شامل SE، PE و LE عرضه میشود که PE و SE مدلهای فول هستند و تجهیزات رفاهی چون ۲ کیسه هوا، کروز کنترل، چراغ دیلایت، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی آینههای جانبی، سنسور و دوربین دنده عقب، و نمایشگر ۷ اینچی را در اختیار شما قرار میدهد.
رنو سیمبل به یک موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده که قادر است ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند . این قدرت به وسیله جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. به این ترتیب، سیمبل خودرو سریعی نیست و نمیتوان انتظار چندان زیادی از آن داشت.