خودرو | |
---|---|
نام خودرو | پراید 111 |
کشور سازنده | ایران |
سال طراحی | 1391 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 8 سوپاپه |
حجم موتور | 1323 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 71 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 108 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 5 دنده دستی |
شتاب 0 تا 100 | 14.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 170 کیلومتر در ساعت |
وزن | 905 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 3673 طول - 1605 عرض - 1455 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2345 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر | 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 40 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
میزان تولید CO2 | - |
استاندارد امنیت | - |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | ABS |
کیسه هوا | كيسه هواي راننده و سرنشين جلو |
سیستم صوتی | راديو CD با قابليت پخش MP3 با پورت USB |
دیگر تجهیزات | شيشه بالابر برقي دربهاي جلو - صندلي هاي ارگونوميك جديد - فرمان هيدروليك |
تصاویر پراید ۱۱۱
بررسی پراید ۱۱۱
پراید همواره تنها خودرویی بوده که در بین خودروهای ارزان قیمت قرار داشته و به دلیل مصرف بهینه، هزینه نگهداری کم، قیمت پایین و… همواره محبوب بخش بزرگی از جامعه بوده است. در سال ۱۳۸۹ پس از تغییرات ایجاد شده در پراید ۱۳۲، شرکت سایپا تصمیم گرفت با تغییراتی در نمای جلو، عقب و تجهیزات پراید هاچبک نسیم، خودرویی جدید به نام پراید ۱۱۱ بسازد تا بتواند علاوه بر ایجاد تنوع در بازار داخلی ، به ماشینی محبوب برای جوانان تبدیل شود.
در حال حاضر پراید۱۱۱ در ۲ تیپ SE و TL به بازار عرضه میشود که تیپ SE کاملترین تیپ این خودرو محسوب شده و به امکاناتی همچون ترمز ABS، فرمان هیدرولیک، ایربگ راننده و سرنشینان، فرمان هیدرولیک تقویتشده، استاندارد آلایندگی یورو ۴ و … مجهز شده است.
تنها تفاوت این دو تیپ از پراید ۱۱۱ در نوع فرمانی است که در این دو خودرو بهکاررفته به این صورت که فرمان تیپ SE بهصورت هیدرولیک و فرمان تیپ TL از نوع غیر هیدرولیک است.
نکات مثبت پراید
.هزینه نگهداری کم – ابعاد مناسب خودرو – مصرف سوخت مناسب
نکات منفی پراید
.کیفیت ساخت پایین – ایمنی پایین – امکانات رفاهی محدود
نقد کارشناسی پراید
متأسفانه در بازار خودرویی کشور ما در این بازه قیمتی، خودرویی برای قشر جوان جامعه وجود ندارد و تنها ماشینی که در این رنج میتواند تا حدی پاسخگوی نیازهای جوانان باشد پراید ۱۱۱ است.
پراید ۱۱۱ به لطف طراحی جذابتری که نسبت به مدل گذشته خود (پراید نسیم) دارد تنواسته با استقبالی نسبتا خوبی مواجه شود. از یک دید کلی اگر بخواهیم پراید ۱۱۱ را تعریف کنیم باید بگوییم که پراید ۱۱۱ همان پراید ۱۳۲ است که هاچبک شده است! نمای داخلی پراید ۱۱۱ نیز هیچ تفاوتی با مدل ۱۳۲ نداشته و همچنان شاهد یک طراحی قدیمی با متریال بیکیفیت هستیم که چندان جالب به نظر نمیرسد.
در بخش فنی هم شرکت سایپا بیهیچ زحمتی همچنان از پیشرانه قدیمی خود در این محصولات استفاده میکند که توان تولید ۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی پیشرانه پراید ۱۱۱، همچون گذشته از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میگردد.
در آخر باید گفت که به نظر میرسد به دلیل عدم وجود تنوع خودروهای هاچبک در این رنج قیمتی، اگر به دنبال یک هاچبک شهری کممصرف هستید تنها گزینه که پیشرو دارید پراید ۱۱۱ خواهد بود مگر اینکه با صرف هزینه بیشتر به سراغ تیبا ۲ یا نمونههای کارکرده فولکس گل بروید.