با صعود ۵ درصدی نسبت به ۲۰۱۷ ، اکنون ارزشی در حدود ۳۰ میلیارد دلار
به تازگی نتایج مطالعات و بررسی ۱۰۰ برند ارزشمند دنیا یا BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands منتشر شده است. برای ششمین سال پیاپی ، نام تویوتا به عنوان ارزشمندترین برند در میان خودروسازهای جهانی در این لیست دیده می شود. بازار ایالات متحده آمریکا و اروپا و محبوبیت خودروهای تویوتا در این مناطق عامل اصلی موفقیت Toyota است. برای مثال می توان به فروش بسیار خوب اتومبیل هایی نظیر تویوتا راوفور ، تویوتا C-HR ، تویوتا کرولا و خاصتا تویوتا کمری اشاره کرد. تویوتا Camry را که می توان مشخصا یکه تاز بازار آمریکا دانست.
نام بزرگ Toyota برای ۱۱ امین مرتبه است که در صدر خودروسازان جهان جای می گیرد. این خودروساز از سال ۲۰۱۳ تا کنون (۶ سال) بطور متوالی جایگاه ارزشمندترین برند خودرو را کسب کرده است و تنها در در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ به جایگاه دوم رضایت داد. تویوتا در کل موفق شده در این ۱۳ سال اخیر ۱۱ مرتبه به جایگاه اول دست یابد. اما مقام دوم به کدام خودروساز رسیده است؟ مرسدس بنز با پیشرفت ۹ درصدی نسبت به سال قبل (۲۰۱۷) اکنون با ارزش ۲۵٫۶۸۴ میلیارد دلار در جایگاه دوم و نماینده دیگر آلمان یعنی BMW با ارزش ۲۵٫۶۲۴ میلیارد دلار در جایگاه سوم ارزشمندترین برندهای خودرو قرار گرفته اند. در زیر می توانید نام ۱۰ خودروساز برتر در میان ۱۰۰ برند ارزشمند دنیا را مشاهده کنید.
رتبه | نام خودروساز | کشور |
---|---|---|
1 | تویوتا | ژاپن |
2 | مرسدس بنز | آلمان |
3 | BMW | آلمان |
4 | فورد | آمریکا |
5 | هوندا | ژاپن |
6 | نیسان | ژاپن |
7 | آئودی | آلمان |
8 | تسلا | آمریکا |
9 | سوزوکی | ژاپن |
10 | فولکس واگن | آلمان |
شاید جالب باشد که بدانید سابقا جایگاه دوم متعلق به BMW بوده است. اکنون چه عاملی باعث شده بی ام و با یک پله سقوط به رتبه سوم برسد؟ جواب چیزی نیست جز نرخ بهتر رشد و توسعه Mercedes-Benz ! مرسدس بنز با گسترش فعالیت و رشد در بازارهای چین ، برزیل و روسیه توانسته از BMW سبقت بگیرد. به ادامه لیست برسیم. کمپانی گوگل کماکان با ارزش حدود ۳۰۲ میلیارد دلار در صدر ارزشمندترین برندهای جهان است. نرخ رشد خیره کننده ۲۳ درصدی Google گویای موفقیت این برند است. کمپانی اپل (Apple) با ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار و آمازون با ارزش ۲۰۷ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای دارند.