فرشاد مقیمی در نشست با مدیران ارشد حوزه بازاریابی و فروش ایرانخودرو افزود: در شهریورماه گذشته تعهدات معوق به مشتریان به بیش از ۲۰۰هزار دستگاه خودرو رسیده بود، اما درحال حاضر با همت و تلاش مجموعه کارکنان، تعهدات پنج محصول به روز شده و در آینده نزدیک تمامی تعهدات معوق به روز خواهد شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای بنزینی با استاندارد یورو۵ تولید و تحویل مشتریان میشود. اعمال استاندارد یورو۵ برای خودروهای دوگانهسوز زمانبر بوده و نیازمند اجرای پروژههای متعدد بهبود است. به زودی مشکل شمارهگذاری خودروهای دوگانهسوز رفع خواهد شد. مقیمی با بیان اینکه سالانه هزینه قابلتوجهی صرف امور لجستیک میشود، از برنامهریزی برای کاهش هزینههای این بخش با هدف کاهش بهای تمامشده محصولات خبر داد و گفت: اقدامات اصلاحی موثری در این مسیر تعریف شده و در حال پیادهسازی است.
وی به مدیران ارشد حوزه بازاریابی و فروش تاکید کرد: به گونهای برنامهریزی کنید که خودروهای تولیدی هر سایت برای جلوگیری از کاهش هزینههای لجستیک در همان منطقه جغرافیایی توزیع شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو با تاکید بر همافزایی میان واحدهای مرتبط با مشتریان گفت: باید از ظرفیتهای موجود برای تحقیقات و بررسیهای بازار با هدف کاهش هزینهها بهره جست.
مقیمی بر استفاده از ظرفیتهای موجود در بخش بازاریابی و فروش و همچنین خدمات پس از فروش تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم ایران خودرو را به جایگاه اصلی خود در بازار و نزد مشتریان برسانیم. بخش فروش در سازمان، مهمترین کانال ارتباطی با مشتریان است و باید عملکرد آن در تکریم مشتری و خدمترسانی به گونهای باشد که اثر مطلوب و مثبتی در ذهن مشتریان برجا بگذارد.