به گزارش دنیای اقتصاد، این روزها کنترل قیمت خودرو در بازار تبدیل به هدفی دست نیافتنی برای دولت شده است. ماجرا از این قرار است که شورای رقابت در تیرماه سالجاری مجوز افزایش قیمت خودرو های زیر ۴۵ میلیون تومان را تا سقف ۱/ ۷ درصدی به خودروسازان داد.
بعد از افزایش لگامگسیخته قیمت خودرو در بازار که با سکوت شورای رقابت همراه بود، در آخرین روزهای مردادماه سالجاری، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، با شرکت در یک برنامه تلویزیونی خبر از بازنگری در قیمت محصولات تولید داخل داد.
این اقدام رئیس شورای رقابت، از سوی برخی نمایندگان مجلس و دستاندرکاران بازار مورد انتقاد قرار گرفت، چراکه آن را به عنوان چراغ سبز شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو ها قلمداد کردند و بازار هم از این اظهارات تاثیر منفی گرفت.
با این حال تعلل در اعلام قیمتهای جدید از سوی شورای رقابت، با توجه به صحبتهای رئیس این شورا، سبب تشدید نوسانات قیمتی در بازار شده است.یکی از اعضای شورای رقابت در زمینه تعلل شورای رقابت در اعلام قیمتهای جدید به خبرنگار ما میگوید که شورای رقابت برای قیمتگذاری خودرو فرمول مشخصی دارد، فرمولی که دارای متغیرهای خاص است.
وی ادامه میدهد زمانی که خودروسازان به این شورا مراجعه کرده و خواستار افزایش قیمت محصولات خود هستند، این شورا به بررسی درخواست آنان پرداخته و در نهایت از بانک مرکزی درخواست میکند تا متغیرهای جدید را در اختیار این شورا قرار داده تا شورا بر اساس این تغییرات، به قیمتهای جدید دست یابد و آن را در اختیار خودروسازان قرار دهد.
این عضو شورای رقابت با اشاره به سخنان رئیس این شورا، احتمال افزایش قیمت خودرو را رد نکرد؛ با این حال دلیل تعلل شورای رقابت در اعلام قیمتهای جدید را بیارتباط با تاخیر بانک مرکزی در اعلام متغیرهای درخواستی این شورا ندانست.