در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۳۱، ۷۷ میلیون تومان، پراید ۱۱۱، ۸۷ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ (وانت پراید) ، ۸۷ میلیون تومان، تیبا صندوقدار، ۸۸ میلیون تومان، تیبا ۲ ، ۹۷ میلیون تومان، ساینا ۹۸ میلیون تومان و کوییک ۱۱۳ میلیون تومان قیمت خورد. در گروه ایران خودرو نیز قیمت هر دستگاه پژو ۴۰۵ ، ۱۲۷ میلیون تومان، سمند الایکس ، ۱۳۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ، ۱۴۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ، ۱۷۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی هشت ۱۷۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۱۷۳ میلیون تومان، دنا ۱۸۲ میلیون تومان و دنا پلاس ۲۴۳ میلیون تومان قیمتگذاری شدند.
بررسی قیمتها در مقایسه با هفته گذشته رشد دو میلیون تومانی پژو ۴۰۵، رشد چهار میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و سمند، رشد سه میلیون تومانی پژو ۲۰۷ دندهای و رشد هشت میلیون تومانی پژو ۲۰۷ اتوماتیک را نشان میدهد.
در دسته مونتاژها اما افزایش قیمتها چشمگیرتر است و صاحبان خودروها قیمتهای بالاتری از مشتریان مطالبه میکنند.
امروز هر دستگاه هایما اس ۷ با رشد ۵۰ میلیون تومانی نسبت به یک ماه گذشته ۴۶۸ میلیون تومان، سراتو با رشد ۸۰ میلیون تومانی به ۵۵۰ میلیون تومان، جک اس ۵ با رشد بیش از ۵۰ میلیون تومانی به ۴۵۳ میلیون تومان، همچنین چانگان به ۳۳۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ به ۶۰۰ میلیون تومان قیمت خوردند.
کارشناسان معتقدند هرچند قیمتهای بالایی برای خودروها اعلام میشود، اما در حقیقت فروشنده و خریداری در بازار وجود ندارد. به گفته کارشناسان، این روزها عرضه خودروسازان بهتر از هفتههای گذشته است، اما عامل اصلی نوسانات قیمتهای خودرو در حقیقت نوسانات ارزی و افزایش قیمتها در بازارهای موازی نظیر سکه و مسکن است.