پس از خوابیدن گرد و خاک اخبار پیش فروش پر حاشیهی سایپا ، مسئولان از آمار می گویند
قائممقام فنآوری اطلاعات مرکز مطالعات، برنامهریزی استراتژیک و فنآوری اطلاعات گروه سایپا گفت: در مدت ۲۷ ساعت اجرای طرح پیشفروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا، بیش از ۹۵ میلیون بازدید از سایت فروش این مجموعه صورت گرفته است. حسن حسینآبادی افزود: در این طرح تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودرو پیشفروش شد و براساس برآوردها و اطلاعات موجود، تعداد متقاضیان ۳۰ برابر این تعداد خودرو بوده و طبعاً از هر ۳۰ نفر تنها یك نفر موفق به ثبتنام شده و ۲۹ نفر دیگر امكان خرید را پیدا نكرده و احتمالاً از این امر ناراضی شدهاند.
بهگفته وی در دقایق نخست اجرای طرح پیشفروش محصولات سایپا، تعداد ۷۰۹ هزار و ۹۸ كاربر كه معادل یكمیلیون و ۷۸۱ هزار و ۸۶۵ درخواست و رقمی معادل ۶ میلیون و ۱۳ هزار و ۷۹۸ بازدید از صفحات سایت بوده، به ثبت رسیده كه این موارد در تصاویر و فیلم های تهیه شده از سایت هایی كه اطلاعات تحلیلی درخصوص سایت فروش سایپا را ارائه میدهند، توسط رسانههای خبری كه در محل نظارت بر عملیات فروش حضور داشتند، به ثبت رسیده و قابل استعلام از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
قائممقام مركز مطالعات، برنامهریزی و فنآوری استراتژیك گروه سایپا ادامه داد: در مدت ۲۷ ساعت كه فرایند پیشفروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به اجرا درآمد، در مجموع ۹۵ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴۳۱ فقره بازدید از سایت فروش سایپا صورت گرفته است.
حسینآبادی افزود: از میان این تعداد بازدید، ۵۵ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۴۸۵ ارجاع از طریق سایت www.saipacorp.com تعداد ۲۶ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۵۷۵ ارجاع از طریق جستوجو در گوگل و تعداد یك میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۱۸ ارجاع از طریق سایت www.saipagroup.ir به سایت فروش سایپا صورت گرفته است و ۹ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۷۳ نیز مراجعه مستقیم از طریق سایت saipa.iranecar.com و مابقی ۲ میلیون و ۲۸۲ هزارو ۸۰ بازدید از سایتهای اینترنتی دیگر صورت پذیرفته است.
وی تأكید كرد: این میزان بازدید باتوجه به مشخص بودن میزان ارجاعهای انجام شده از سایر سایتها به سایت فروش و قابلیت رهگیری و گزارشگیری از پهنای باند مصرفی، نشستهای ایجادشده از مشتریان به آدرس فروش اینترنتی سایپا و بهطور كلی حجم درخواستهای ارسالشده برای سایت فروش سایپا كاملاً مشخص و قابل ردیابی بوده است.