غرش X6 M در جاده های آلمان
با یکی دیگر از آثار تیونرهای آلمانی آشنا شوید. خودروهای آلمانی محبوب که باشند به تبع تیونرهای این خودروها نیز رشد می کنند. قبلا در مطالبی به دو تیونر معروف و سرشناس آلمان یعنی AC اشنایتزر و آلپینا که بطور تخصصی روی BMW کار می کنند اشاره کردیم. یکی دیگر از مهره های اصلی بازی کسی نیست جز گروه G-Power از شهر برونزبوتل (آلمان). سال ۲۰۱۰ بود که این گروه با ارائه BMW X6 M RS سر و صدای زیادی به پا کرد. هیولایی ۸۸۸ اسب بخاری و دارای موتور ۵٫۵ لیتری و ۱۰ سیلندر با آرایش خورجینی (V10). سریع ترین شاسی بلند تاریخ در آن زمان. البته بعدها این عنوان به تویوتا لندکروز رسید که لینک آن را چند کلمه قبل گذاشته ایم.
حال چه چیزی باعث شده که گروه جی پاور نسخه جدید بی ام و ایکس ۶ خود را ارائه کنند؟ در پاسخ باید از لامبورگینی اوروس نام ببریم. وقتی یک خودروی رقیب در نظر یک تیونر جالب و البته چالشی باشد راهی نیست جز اینکه تیونر محصول خود را برای رقابت ارائه کند. و چه خوب که این تیونر هم اکنون خودروی آماده رقابت داشته باشد. گروه G-Power یک بار دیگر BMW X6 M خود را به میدان آورده تا در برابر لامبورگینی Urus خودنمایی کند. این بار در نسخه جدید ، BMW X6 M تا بن دندان مسلح دارای موتور ۷۵۰ اسب بخاری با گشتاور ۹۸۰ نیوتن متر است. این مشخصات ، باواریایی شاسی بلند را به اندازه ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۰ نیوتن متر از Lamborghini Urus جلو می اندازد.
ظاهر بی ام و X6 همان طور که در تصاویر مشخص می باشد بسیار عضلانی است. از لحاظ حداکثر سرعت قضیه فرق دارد. BMW X6 M تیون شده با حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت هنوز با لامبورگینی اوروس با ۳۰۵ کیلومتر در ساعت فاصله دارد. کیت بدنه بی ام و “طوفان” نام دارد و همان Body Kit معروف سال ۲۰۱۰ است.