در حدود دو هفته پس از رونمایی پرحاشیه ایرانخودرو کا ۱۳۲، در حالی پیش فروش این محصول انجام شده است که هنوز ابهامات زیادی در خصوص این خودرو تازه وارد وجود دارد و ایران خودرو نیز ظاهرا تمایلی برای شفافسازی در این خصوص نشان نمیدهد.
نامشخص بودن اسم و رسم تجاری این محصول که قرار بود قبل از پیش فروش به شکل رسمی اعلام شود، همچنان به قوت خود باقی است و از سوی دیگر ایران خودرو از تحویل کا ۱۳۲ برای نیمه دوم سال آینده خبر می دهد که البته با شعار داخلی سازی ۹۴ درصدی این خودرو در مراسم رونمایی همخوانی چندانی ندارد.
از سوی دیگر اعلام پیش پرداخت ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومانی برای نسخه های دستی و اتوماتیک این خودرو نیز در رسانه ها به معنای قیمت گذاری ۲۴۰ و ۳۰۰ میلیونی این خودرو تعبیر شده است که اختلاف قابل توجهی با اعداد و ارقام اولیه اعلامی مدیران ایران خودرو دارد، اما در کمال تعجب این خودروساز در برابر انتشار این گمانه زنیها سکوت اختیار کرده است.
این درحالیست که عدم شفافیت در خصوص قیمت گذاری خودروهای ثبت نامی ایران خودرو به خودی خود در حال تبدیل شدن به معضلی فراگیر است و برای مثال هنوز تکلیف مشتریان ثبت نامی دنا پلاس اتوماتیک مشخص نیست و ایرانخودرو نیز تاکنون قیمتی را برای این خودرو اعلام نکرده است، اما چنانچه در شرایط فعلی قیمت دنا پلاس اتوماتیک را در محدوده ۱۵۰ الی ۱۷۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، هضم قیمتهای بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای پروژه کا ۱۳۲ یا همان پژو ۳۰۱ ایرانیزه، بسیار سخت به نظر میرسد.
از سوی دیگر براساس فهرست مشخصات فنی و امکانات رفاهی K132 که چند روز قبل بر روی وب سایت اصلی این شرکت منتشر شد، سامانه کنترل پایداری esp نه در نسخه دستی و نه در نسخه اتوماتیک فول آپشن این خودرو وجود ندارد، اما در کمال تعجب در تیزر معرفی این خودرو، از وجود این سامانه سخن گفته میشود.
مورد مشابهی نیز در خصوص پیشرانه مدل اتوماتیک وجود دارد که در ابتدا قرار بود از نوع موتور ملی توربو (ef7 tc) باشد، اما حالا در فهرست مشخصات فنی اعلامی ایران خودرو شاهد استفاده از موتور مشترک با نسخه دنده دستی (ec5) هستیم که در حدود ۴۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به نمونه توربو مذکور تولید میکند.
بنابراین به شکل خلاصه می توان گفت که ابهامات زیادی در خصوص پروژه K132 وجود دارد که از نام تجاری تا مشخصات فنی و آپشن های رفاهی، قیمت و زمان دقیق تحویل را شامل میشود و ظاهرا نیز آبی پوشان جاده مخصوص تمایلی برای شفاف سازی در این خصوص ارائه نمیدهند.