گفتگو با هریپاتر در رابطه با ماشین ها!
قطعا شما هم مثل ما پسر برگزیده را به یاد می آورید، کسی که توانست لرد ولدمورت را شکست دهد و او را مغلوب سازد. این روزها او به عنوان مدیر بخش اجرایی قوانین جادویی در وزارت سحر و جادو مشغول به کار است. او و همسرش جینی مشغول بزرگ کردن سه فرزندشان که دو تا از آنها هم اکنون در در مدرسه جادوگری هاگوارتز به سر می برند هستند.
با وجود اینکه ما ماگل ها (افراد غیر جادوگر) جادوگرانی مثل هری پاتر را همیشه در حال پرواز با جاروی پرنده ی خود نیمبوس ۲۰۰۰ تصور می کنیم، اما تمامی این اقدامات نیازمند تمرکز و انرژی بسیاری هستند، و از آن جایی که جادوگران نیز پس از یک روز کاری سخت مانند ما به آرامش و راحتی نیاز دارند انجام دادن این کار ها برای آنها کمی دشوار است. از این رو ما گفت و گویی با پاتر در رابطه با وسایل نقلیه ی ماگل ها ترتیب دادیم.
خبرنگار : یک خودروی لکسوس LC 500 که نام تو هم روی پلاکش ثبت شده بود در پارکینگ پارک شده که نظر ما رو حسابی به خودش جلب کرد، چی باعث شد که این خودرو رو انتخاب کنی؟
هری پاتر : زمانی که بحث حمل و نقل مطرح می شود من هم مانند شما هستم، میدونی من هم مثل شما کتاب می خوانم و به وب سایت های مختلف سر میزنم، مخصوصا وب سایت کاریرا، و زمانیکه مقاله ی مربوط به لکسوس LC 500 را در سایت شما مطالعه کردم با خودم فکر کردم که باید یک خودرو دقیقا مانند همین داشته باشم.
خبرنگار : اما خودرو هایی بهتر از این مدل هم موجود هستند و قطعا فردی با توانایی های تو اگر اراده کنه و از چوب دستی خودش کمک بگیره می تونه هر خودرو ای رو در اختیار داشته باشد.
هری پاتر : مطمئنا شما هم می دانید که به این سادگی ها هم نیست، وگرنه خانواده ی ویزلی از آن Ford Anglia کهنه استفاده نمی کردند. من برای تهیه ی این خودرو به مبلغ قابل توجهی از حسابم در گرین گاتز نیاز داشتم. همونطور که گفتید من میتونم بهتر از راننده های معروفی مثل Randy Pobst، Chris Walton و یا Kim Reynolds جاروی خودم رو کنترل کنم و به همین دلیل هم از بسته ی آپشنال پرفورمنس ۶۰۰۰ دلاری این خودرو صرف نطر کردم، اما این تمام ماجرا نیست.
خبرنگار : یک سوال دیگه که ذهن من رو به خودش مشغول کرده اینه که تو بجای مدل هیبریدی LC 500، نسخه ی ۸ سیلندر پر مصرف این خودرو رو انتخاب کردی، بنظرت این انتخاب بیشتر مناسب اعضای اسلیترین نیست؟ من فکر می کردم که گریفیندوری ها بیشتر طرفدار خودرو های هیبریدی باشند!
هری پاتر : میدونی، ممکنه کلاه گروه بندی از ابتدا درباره ی من اشتباه کرده باشه! (میخندد). از شوخی گذشته، این انتخاب من برای کاهش ۴٫۵۰۰ دلاری قیمت تمام شده ی خودرو بود، علاوه بر این صدای موتور مدل ۸ سیلندری بسیار عالی و هیجان انگیز است. خیلی دوست دارم بیشتر با هم حرف بزنیم ولی باید یه سر به هاگوارتز بزنم و مشکل پیش اومده بین پسرم آلبوس و دوستش مالفوی رو حل کنم. در ضمن من لکسوس رو یک مدتی احتیاج ندارم، اگه بخوای میتونم LC 500 رو یک هفته ای بهت قرض بدم تا بتونی بررسیش کنی.
خبرنگار : جدی میگی ؟! ممنونم خیلی عالیه.
بررسی لکسوس LC500 مدل ۲۰۱۸
از آنجایی که من قصد داشتم تعطیلات آخر هفته را در فلوریدا سپری کنم و در یک عروسی هم شرکت کنم، میتسوبیشی میراژ خود را در پارکینگ پارک کرده و چمدان ها و اسباب سفر را به صندوق LC 500 منتقل کردم. با اینکه اسباب و وسایل ما نسبت به فضای صندوق عقب لکسوس زیاد بنظر می رسد، اما با کمال تعجب تمامی آنها به راحتی در صندوق LC 500 جای گرفت. ممکن است پاتر صندوق عقب این خودرو را مانند چادر مخصوصی که هرماینی گرنجر در کیف منجوق دوزی خود حمل می کرد طلسم کرده باشد!
اولین شخصی که در فلوریدا ملاقات کردم پسرخاله ریموند بود، او که یک کلکسیونر خودرو های کلاسیک است برای ناهار ما را همراهی کرد. با وجود سه نفر سرنشین در خودرو تنها حالتی که دوستم مایک توانست در صندلی عقب خودرو قرار گیرد این بود که صندلی کمک راننده در حالت عمودی قرار دهیم. بنابراین می توان اینطور نتیجه گیری کرد که صندلی های عقب LC 500 تنها برای کودکان مناسب است، در غیر این صورت شرایط نشستن بسیار سخت می شود.
در رابطه با عملکرد صفحه نمایش تاچ پد و سیستم اطلاعات و سرگرمی می توان گفت که کار کردن با آنها کمی دشوار است و با توجه به طراحی پیچیده ی این سیستم به سادگی نمی توان با آنها سازگار شد و افرادی که چوب دستی هری را ندارند ممکن است ترجیح دهند تا از سیستم کنترل صوتی استفاده کنند و یا موسیقی را از روی تلفن همراه خود پخش نمایند.
پس از طی بیش از ۸۰۰ کیلومتر مسافت با این خودرو در جاده های مستقیم، اپلیکشین ویز به دلایلی ما را در مسیری غیر از مسیر اصلی قرار داد و با توجه به کم و زیاد شدن ترافیک موجود در مسیر جدید تنها رانندگی با سرعت ۸۰ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت امکان پذیر بود. کامیون های موجود در مسیر و ترافیک سنگین نیز موجب تعویض دنده ی پی در پی توسط لکسوس می شدند و خودرو مکررا مجبور به کاهش دنده از ۱۰ به ۳ بود.
هر کجا که این خودرو را پارک می کردیم توجه بسیاری را به خود جلب می کرد و این احساس را به ما القا می کرد که به اندازه ی هری پاتر مشهور هستیم. مدل LC 500 طراحی داخلی و خارجی بی نظیری دارد همچنین تجربه ی رانندگی بسیار عالی ای را ارئه می دهد و صندلی های آن کاملا راحت است.
با توجه به ابعاد خودرو ما آرزو می کردیم که این مدل نیز مانند اتوبوس شوالیه هری پاتر توانایی کاهش ابعاد برای جای گیری در پارکینگ های کوچک را داشت. حقیقا تجربه ی رانندگی با این خودرو عالی بود و میتوان گفت آخر هفته ای جادویی را با آن سپری کردم. به همین دلیل برگرداندن این خودرو به صاحب آن حس خوبی برای من نداشت. در هر صورت باید اعتراف کنم که : هری انتخاب خیلی مناسبی را انجام دادی !
نکته : شخصیت های بکار رفته در این مقاله تخیلی هستند اما تمامی موارد مربوط به لکسوس LC 500 و نقد و بررسی های انجام شده مانند تست رانندگی ۸۰۰ کیلومتری با این خودرو واقعی می باشد.
منبع: motortrend