خودرو | |
---|---|
نام خودرو | برلیانس H220 |
کشور سازنده | چین |
سال طراحی | 2014 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1498 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 6 سرعته AMT |
شتاب 0 تا 100 | - |
حداکثر سرعت | 180 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1214 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4170 طول - 1703 عرض - 1482 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2570 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | - |
مصرف سوخت خارج از شهر | - |
مصرف سوخت ترکیبی | 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 42 لیتر |
استاندارد آلایندگی | - |
میزان تولید CO2 | - |
استاندارد امنیت | - |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | ترمز جلو دیسکی و عقب کاسهای – ABS – EBD |
کیسه هوا | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
سیستم صوتی | قابلیت پخش MP3 و AUX – 6 بلندگو |
دیگر تجهیزات | سیستم تهویه مطبوع خودکار – سانروف – سنسور دنده عقب – شیشه های بالابر برقی – مه شکن جلو |
تصاویر برلیانس H220
بررسی برلیانس H220
برلیانس H220 در واقع نسخه هاچبک از برلیانس H230 است که همانند برادر سدان خود نتوانست موفقیت چشمگیری در بازار ایران کسب کند. این موضوع علل مختلفی دارد ازجمله کیفیت پایین قطعات فنی و کابین، خدمات پس از فروش ضعیف و افت قیمت زیاد در بازار دست دوم.
البته محصول هاچبک برلیانس در مقایسه با H230 طراحی جذابتر و معقولتری دارد و با حذف شدن صندوق عقب، کمی از ناهماهنگی بدنه کاسته شده است. البته به این ترتیب، حجم فضای بار کمتر شده و قطعا این مورد برای یک خانواده ایرانی، اتفاق مطلوبی نخواهد بود.
برلیانس H220 از یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر استفاده میکند که میتواند قدرتی برابر با ۱۰۳ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۳۸ نیوتن متر تولید کند که برای هاچبکی در این ابعاد، اعداد مناسبی به شمار میرود. این قدرت به وسیله جعبه دنده دستی و یا اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
برلیانس H220 در بازار رقبایی همچون پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، ام وی ام ۳۱۵ را در مقابل خود دارد که در ادامه مقایسه کوتاهی میان این خودروها خواهیم داشت.
نکات مثبت برلیانس H220
طراحی نسبتا مناسب – طراحی داخلی مطلوب
نکات منفی برلیانس H220
کیفیت ساخت پایین – استهلاک بالا – سواری نسبتا خشک – قیمت بالا – خدمات پس از فروش ضعیف – افت قیمت زیاد
نقد کارشناسی برلیانس H220
برلیانس H220 نسخه هاچبک از سدان H230 است و به همراه H320، خودروهای هاچبک کمپانی برلیانس در بازار ایران به شمار میروند که توسط پارس خودرو به تولید میرسند.
H220 پارس خودرو در مقایسه با نسخه سدان، طراحی بهتری دارد که این موضوع، بیشتر به دلیل حذف صندوق عقب، تغییر شکل چراغهای عقب و ایجاد هماهنگی بیشتر در اجزای مختلف بدنه حاصل شده است.
برلیانس H220 در داخل کابین هم طراحی سادهای دارد و در مقایسه با H320 علاوه بر پیچیدگی کمتر، کیفیت پایینتری هم دارد. در کابین H220 حتی در نسخه اتوماتیک خبری از نمایشگر دیجیتال و کلیدهای کنترلی بر روی فرمان نیست و بسیاری از آپشنها در مقایسه با H320 حذف شدهاند. از مهمترین آپشنهای در نظر گرفته شده برای برلیانس H220 میتوانیم دو ایربگ، سيستم تهويه مطبوع، سانروف برقی در مدل اتوماتیک، سیستمهای ترمز ABS و EBD، آینههای جانبی برقی و ایموبلایزر و سنسور پارک دنده عقب در مدل اتوماتیک را نام ببریم.
برلیانس H220 قدرت خود را از یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر تامین میکند که میتواند قدرت ۱۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متری را تولید کند. این قدرت برای رسیدن به چرخها از جعبه دنده اتوماتیک و یا دستی کمک میگیرد. کیفیت سواری این خودرو چندان بالا نیست و جعبه دنده چه در مدل دستی و چه در مدل اتوماتیک، کیفیت مناسبی ندارد و از هماهنگی خوبی با موتور برخوردار نیست.
برلیانس H220 در بازار ایران، رقبای قدرتمندری چون پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، امویام ۳۱۵ و رنو ساندرو را در مقابل دارد. اما تمامی رقبای یادشده، به دلیل خدمات پس از فروش بهتر، افت قیمت کمتر، و بازار دست دوم بهتر گزینههای ایدهآلتری به شمار میروند. برلیانس H220 پارس خودرو در حال حاضر در مقابل خودرهای دست دوم پژو ۲۰۷ و رنو ساندرو دنده دستی و از همه مهم تر نمونه های صفر کیلومتر پژو ۲۰۶ تیپ۲ که اصلی ترین رقیب برلیانس H220 دنده دستی به حساب می آید حرفی برای گفتن ندارد . پر فروش ترین مدل برلیانس H220 در بازار مدل دنده دستی آن است که به دلیل کمبود قطعات و نیز بازار خرید و فروش نه چندان خوب، بهتر است به سراغ خودروهای دیگر حاضر در این کلاس بروید.