خودرو | |
---|---|
نام خودرو | برلیانس H230 |
کشور سازنده | چین |
سال طراحی | 2014 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1498 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 5 سرعته دستی یا 6 سرعته AMT |
شتاب 0 تا 100 | - |
حداکثر سرعت | 180 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1194 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4390 طول - 1703 عرض - 1482 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2570 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | - |
مصرف سوخت خارج از شهر | - |
مصرف سوخت ترکیبی | 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 42 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 |
میزان تولید CO2 | - |
استاندارد امنیت | - |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | ترمز جلو دیسکی – ترمز عقب کاسه ای – ABS – EBD |
کیسه هوا | کیسه هوای سرنشینان جلو |
سیستم صوتی | مانیتور با قابلیت پخش MP3 |
دیگر تجهیزات | رینگ 15 اینچی – سانروف – سنسور دنده عقب |
تصاویر برلیانس H230
بررسی برلیانس H230
برلیانس H230 یکی از محصولات گروه خودروسازی پارس خودرو است که در کنار H330 به عنوان خودروهای سدان برای بازار ایران عرضه میشوند. برلیانس H230 برخلاف برادر بزرگ خود، H330، طراحی چندان جذابی ندارد و به دلیل همین طراحی ضعیف و قیمت نسبتا بالا، نتوانسته موفقیت چندانی در بازار کشور کسب کند. به علاوه اینکه افت قیمت شدیدی را هم به هنگام فروش نسخه دست دوم خواهد داشت.
برلیانس H230 از یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر بهره میبرد که برای تمامی محصولات برلیانس در ایران مورد استفاده قرار گرفته است. البته پارس خودرو چندی قبل یک موتور ۱٫۶ لیتری را برای خانواده برلیانس در نظر گرفت که برای H230 و نسخه هاچبک آن یعنی H220 در دسترس نخواهد بود. این موتور ۱٫۵ لیتری میتواند قدرتی برابر با ۱۰۳ اسب بخار تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده دستی و یا اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال دهد.
برلیانس H230 در بازار کشور رقبایی چون پژو پارس، پژو ۴۰۵، تندر ۹۰، سمند، دنا و حتی ۲۰۶ صندوق دار را در برابر خود میبیند که با توجه به خدمات پس از فروش بهتر، افت قیمت کمتر، و بازار دست دوم پررونقتر، گزینههای ایرانی یاد شده انتخابهای بهتری به شمار میروند.
نکات مثبت برلیانس H230
طراحی داخلی مطلوب
نکات منفی برلیانس H230
کیفیت ساخت پایین – استهلاک بالا – سواری نسبتا خشک – قیمت بالا – خدمات پس از فروش ضعیف – افت قیمت زیاد
نقد کارشناسی برلیانس H230
برلیانس H230 پارس خودرو، یک خودرو سدان است که در جایگاه پاینتری از دیگر محصول این کمپانی یعنی H330 قرار میگیرد و به همین دلیل طراحی ضعیفتر و آپشنهای محدودتری دارد.
طراحی خارجی H230 در واقع یک طراحی تضعیفشده از H330 است که در تمامی زوایا، این اتفاق مشاهده میشود. H230 به ویژه در نمای عقب طراحی قابل قبولی ندارد و عدم هماهنگی میان چراغهای جلو و عقب و خطوط موجود بر روی بدنه به وضوح دیده میشود.
برلیانس H230 در داخل کابین هم طراحی سادهای دارد اما شما را ناامید نخواهد کرد. در مقایسه با H330 کابین H230 سادهتر است و خبری از کلیدهای فراوان و نیز کلیدهای کنترلی بر روی فرمان نیست. H230 از نظر آپشنها عملکرد متوسطی دارد و از جمله تجهیزات در نظر گرفته شده برای آن میتوانیم به دو ایربگ، سیستمهای ترمز ABS و EBD، سيستم تهويه مطبوع، سانروف برقی در مدل اتوماتیک، سنسور پارک دنده عقب در مدل اتوماتیک، آینههای جانبی برقی و ایموبلایزر اشاره کنیم.
برلیانس H230 پارس خودرو از یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر بهره میبرد که قادر است قدرتی معادل ۱۰۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۳۸ نیوتن متر تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال مییابد. H230 شتاب گیری چندان خوبی ندارد اما قدرت کافی برای حرکت در مسیرهای عادی را دارد.
برلیانس H230 در بازار ایران رقبایی چون پژو پارس، تندر ۹۰، سمند،ژو ۴۰۵، دنا و ۲۰۶ صندوق دار را در مقابل دارد. اما نقطه ضعف محصول برلیانس در مقابل رقبای ایرانی، خدمات پس از فروش ضعیف، افت قیمت زیاد و بازار دست دوم نه چندان قدرتمند است که خرید رقبای یادشده را به امری منطقیتر تبدیل میکند.