خودرو | |
---|---|
نام خودرو | تندر پلاس |
کشور سازنده | ایران |
سال طراحی | 1396 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1598 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 4 دنده خودکار (یا 5 دنده دستی) |
شتاب 0 تا 100 | 11.7 ثانیه |
حداکثر سرعت | 175 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1115 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4290 طول - 1740 عرض - 1525 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2630 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | 11.1 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر | 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 50 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
میزان تولید CO2 | - |
استاندارد امنیت | - |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | ترمز ضد قفل ABS چهار كاناله بهراه EBD - ترمز جلو ديسكي خنك شونده و ترمز عقب كاسه اي |
کیسه هوا | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
سیستم صوتی | راديو پخش CD خوان با پورت USB و AUX و بلوتوث |
دیگر تجهیزات | دیگر تجهیزات مه شكن عقب و جلو - چراغ داخل صندوق عقب - چراغ ترمز سوم - جلو پنجره جديد - تغيير در طرح سپر جلو و عقب - طرح جديد چراغ هاي جلو و عقب - طرح جديد چراغ مه شكن جلو - شبرنگ و قلاب يدك كش مخفي سپر عقب - داشبورد دو رنگ جديد - كنسول مياني - طرح جديد صفحه آمپر - رودري هاي هماهنگ با داشبورد - دكمه درب بازكن درب صندوق عقب - زه هاي همرنگ بدنه - دستگيره جديد درب ها و همرنگ بدنه - طاقچه جديد عقب - آيينه هاي جانبي جديد همرنگ بدنه - بكارگيري قطعات كرومي در بالاي جلو پنجره و درب صندوق عقب – 2 عدد پشت سري بالني شکل و 1 عدد مركزي ويرگولي شكل براي صندلي عقب - طرح جديد قربيلك فرمان همراه با قابليت تنظيم ارتفاع - دسته دنده جديد چرمي - روكش صندلي جديد - رودري هاي جديد - پوشش سقف - آفتاب گير – ايموبلايزر - سيستم تهويه هوا دستي - تنظيم ارتفاع چراغ هاي جلو از داخل |
تصاویر تندر پلاس
بررسی رنو تندر پلاس
تندر پلاس یکی از محصولات ایران خودرو است که بر اساس تندر ۹۰ طراحی و تولید شده است. ایران خودرو در سری جدید محصولات خود، با استفاده از واژه پلاس، تغییرات جزئی را در خودرو ایجاد میکند تا به این بهانه، قیمت بالاتری را برای محصول خود طلب کند.
تغییرات اصلی تندر پلاس در مقایسه با تندر ۹۰ در سه بخش رخ داده؛ طراحی خارجی، طراحی کابین و لیست آپشنها. اما از نظر فنی تغییری رخ نداده و تندر پلاس با همان موتور ۱٫۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخاری عرضه میشود. مهمترین تغییرات ظاهری را میتوانیم در چراغهای جلو و عقب و سپرها مشاهده کنیم. البته تغییراتی هم در بخشهای دیگر رخ داده که در قسمت نقد کارشناسی به جزئیات میپردازیم.
در داخل کابین هم تندر پلاس تغییرات اندکی را تجربه کرده از جمله اضافه شدن نوار کرومی دور ورودیهای هوا و نیز پنل درهای جدید. تندر پلاس آپشنهی جدیدی را هم به همراه دارد از جمله اتصال بلوتوث و USB برای سیستم صوتی.
تندر پلاس ایران خودرو در دو مدل با جعبه دنده های دستی و اتوماتیک به فروش میرسد. از رقبای این خودرو میتوانیم دنا پلاس، پژو ۲۰۷ صندوق دار، برلیانس H330، بسترن B30، رنو ساندرو، جیلی GC6 و رنو ساندرو را نام ببریم.
نکات مثبت رنو تندر پلاس
مصرف سوخت مناسب – کیفیت ساخت مناسب تر نسبت به رقبای هم کلاس – استهلاک پایین – قوای محرکه امیدوار کننده
نکات منفی رنو تندر پلاس
صندلی ها خیلی راحت نیستند – طراحی قدیمی خودرو – جنس بیشتر ادوات کابین از پلاستیک خشک است
نقد کارشناسی رنو تندر پلاس
چندی قبل ایران خودرو تصمیم به معرفی نسخه پلاس از بسیاری از محصولات خود گرفت و محصولات جدید را با پسوند پلاس روانه بازار کرد. یکی از این خودروها تندر پلاس بود که با اعمال تغییرا بسیار اندکی در مقایسه با تندر ۹۰ معرفی شد.
تندر پلاس از نظر طراحی خارجی تغییراتی را در مقایسه با تندر ۹۰ تجربه کرده که به بررسی آنها میپردازیم. این تغییرات شامل طرح جدید چراغهای جلو و عقب، شکل جدید سپرهای جلو و عقب و جلو پنجره و همرنگ شدن آنها با بدنه، آینههای جانبی جدید همرنگ بدنه، همرنگ شدن زه و دستگیرهها با رنگ بدنه، طرح جدید در صندوق عقب و اضافه شدن نوار کرومی و نیز چند تغییر جزئی دیگر میشوند.
در داخل کابین تندر پلاس هم تغییراتی اعمال شده که از مهمترین این تغییرات میتوانیم به تریم مشکی رنگ کابین، تغییراتی در شکل کلی داشبورد، اضافه شدن نوار کرومی دور ورودیهای هوا، شکل جدید فرمان به همراه لوگوی نقرهای رنگ بر روی آن، تغییر شکل پنل درها و شباهت آن به پنل در رنو ساندرو و روکش جدید صندلیها اشاره کنیم. باید بگوییم ایران خودرو سعی کرده تا کابین تندر پلاس را تا حد امکان به رنو ساندرو شبیه کند.
ایران خودرو برای توجیه افزایش قیمت تندر پلاس در مقایسه با تندر ۹۰، چند آپشن معمولی را هم برای این خودرو در نظر گرفته که شامل رادیو پخش با قابلیت اتصال بلوتوث، اضافه شدن دسته کنترلی سیستم صوتی در زیر فرمان و سه پشت سری در صندلیهای ردیف عقب میشود.
تندر پلاس از همان موتور ۱٫۶ لیتری بهره میبرد که میتواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. به دلیل استفاده از این قوای محرکه، باید تندر پلاس را خودرو قابل اعتمادی بدانیم.
از مهمترین رقبای آن در بازار میتوانیم به دنا پلاس، جیلی GC6، پژو ۲۰۷ صندوق دار، برلیانس H330، بسترن B30، رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی اشاره کنیم.
تندر پلاس یکی از خودروهای قابل اعتماد و باکیفیت داخلی است که در حال حاضر رقیبی چون جیلی GC6 را در مقابل دارد. محصول جیلی تجهیزات رفاهی بیشتر و طراحی بهروزتری دارد ولی تندر پلاس از نظر فنی بدون شک گزینه بهتری است. بنابراین به هنگام انتخاب بین این دو خودرو، اولویتهای خود را در نظر بگیرید.