خودرو | |
---|---|
نام خودرو | میتسوبیشی ASX |
کشور سازنده | ژاپن |
سال طراحی | 2011 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1998 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل |
حداکثر قدرت | 147 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 197 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه |
جعبه دنده | CVT |
شتاب 0 تا 100 | 11.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 190 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1345 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4295 طول - 1770 عرض - 1625 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2670 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر | 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 63 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 |
میزان تولید CO2 | - |
استاندارد امنیت | - |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده - ABS - کنترل فعال پایداری (ASC) - کنترل کشش (TCL) - ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیبدار (HSA) |
کیسه هوا | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پردهای - کیسه هوای زانویی راننده - مجموعا 7 کیسه هوا |
سیستم صوتی | سیستم صوتی حرفهای Rockford Fosgate با قابلیت پخش MP3 و DVD با ظرفیت 6 سیدی - 6 اسپیکر و 2 تیوتر - سابووفر - صفحه نمایش 7 اینچی - اتصال تلفن همراه از طریق هندزفری بلوتوث و قابلیت کنترل آن روی فرمان - USB |
دیگر تجهیزات | گیربکس CVT با قابلیت تعویض دستی در 6 مرحله (Sport Mode) و اهرم تعویض دنده روی فرمان - دیفرانسیل جلو با قابلیت تبدیل الکترونیکی آن به حالت دو دیفرانسیل - سیستم تعلیق جلو مکفرسون اترات - سیستم اتصال عقب اتصال چندگانه - سیستم ایموبلایزر و ضد سرقت هشدار دهنده - رینگ آلومینیومی - سیستم تهویه مطبوع خودکار - آینه داخل الکتروکرومیک با صفحه نمایش دوربین عقب - کروز کنترل - گرمکن آینههای جانبی و شیشه عقب - سیستم ورود بدون کلید با قابلیت استارت خودرو با دکمه - سردکن داخل محفظه داشبورد - شیشههای برقی - سنسور پارک بر روی سپر عقب - قفل کودک - چراغهای جلو زنون با سیستم خودکار تنظیم ارتفاع نور - چراغهای عقب LED - صندلیها با ظرفیت 5 سرنشین با روکش چرمی - گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو - سقف پانوراما |
تصاویر میتسوبیشی ASX
بررسی میتسوبیشی ASX
میتسوبیشی ASX یک شاسی بلند ژاپنی که نخستین نسل آن در سال ۱۹۹۱ معرفی شد و تاکنون سه نسل از آن معرفی شده است و در حال حاضر در سومین نسل به سر میبرد. میتسوبیشی ای اس ایکس در بازارهای جهانی با نام RVR و اوتلندر اسپرت به فروش میرسد. میتسوبیشی ASX چند سالی است که توسط آرین موتور در بازار کشورمان عرضه میشود و به دلیل طراحی جذاب و ویژگیهای فنی خوب مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته است.
میتسوبیشی ASX از یک موتور ۲٫۰ لیتری ۴ سیلندر بهره میبرد که قادر است ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ انتقال میدهد. به این ترتیب میتوان باتوجه به استفاده از سیستم ۴WD به قابلیتهای آفرود میتسوبیشی ASX امیدوار بود.
نکات مثبت میتسوبیشی ASX
طراحی مناسب میتسوبیشی ASX برای استفاده شهری – ظاهر به روز تر میتسوبیشی ASX -امکانات ایمنی بالا میتسوبیشی ASX -کیفیت ساخت بالا میتسوبیشی ASX – فضای بار مناسب – تعلیق و فرمان پذیری مناسب میتسوبیشی ASX
نکات منفی میتسوبیشی ASX
طراحی ساده داخل خودرو – کابین نه چندان جادار
امنیت میتسوبیشی ASX
۵ ستاره ایمنی از اروپا نشان دهنده امنیت بالای این ژاپنی می باشد
نقد کارشناسی میتسوبیشی ASX
میتسوبیشی ASX یک کراس اوور کامپکت ژاپنی است که نسل اول آن در سال ۱۹۹۱ معرفی شد و تاکنون سه نسل از آن معرفی شده است. نسل سوم این کراس اوور در سال ۲۰۱۰ پا به بازار گذاشت و با تغییرات عمدهای در مقایسه با نسل قبل همراه شده بود. البته تولید نسل دوم میتسوبیشی ASX در سال ۲۰۰۲ متوقف شد و پس از ۸ سال میتسوبیشی مجددا آن را در یک نسل کاملا جدید وارد خط تولید کرد.
میتسوبیشی ASX در بازارهای جهانی با نامهای دیگری از جمله RVR و اوتلندر اسپرت هم شناخته میشود. البته همین نسل سوم هم تاکنون سه فیس لیفت را تجربه کرده که در هر بار با تغییرات اندکی همراه شده است. میتسوبیشی ASX از نظر طراحی خودرو نسبتا جذابی است که با ورود به بازارا ایران، به دلیل همین طراحی مطلوب مورد توجه قرار گرفت. البته باید بگوییم که این ژاپنی خوش استیل، کمی از رقبای کرهای خود عقب است و ذائقه مردم ایران بیشتر به سمت طراحی خودروهای کرهای حاضر در این کلاس است.
اما طراحی کابین میتسوبیشی ASX به دلیل اینکه در سال ۲۰۱۰ صورت پذیرفته، کمی قدیمی به نظر میرسد و باز هم در مقابل رقبای کرهای حرفی برای گفتن ندارد. علاوه بر اینکه کابین طراحی سادهای دارد، میتسوبیشی به شکل گسترده از پلاستیک سخت در کابین استفاده کرده و شاید در ابتدا مورد پسند سرنشینان قرار نگیرد. کیفیت این متریال بالا است و در دراز مدت مشکلی برای شما به وجود نخواهد آورد.
از مهمترین آپشنهای در نظر گرفته شده برای میتسوبیشی ASX میتوانیم به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، کنترل فعال پایداری (ASC)، کنترل کشش (TCL)، ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیبدار (HSA)و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD، ۷ کیسه هوا شامل کیسه هوای زانویی ، سیسم تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دید عقب و نمایشگر ۷ اینچی، سیستم ورود بدون سوییچ و استارت دکمهای، سنسور پارک، شوینده چراغهای جلو و اتصال تلفن همراه از طریق هندزفری بلوتوث اشاره کنیم.
میتسوبیشی ASX در بازار جهانی با موتورهای مختلفی در دسترس است که نسخه در نظر گرفته شده برای ایران، از موتور ۲٫۰ لیتری ۴ سیلندر بهره میبرد. این موتور توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ انتقال پیدا میکند. شیفترهای پشت فرمان به شما اجازه تعویض دنده را به شما میدهند. به علاوه اینکه سیستم چهار چرخ متحرک ۴WD یکی از نقاط قوت این ژاپنی در مقاب رقبای کرهای است.
میتسوبیشی ASX توسط آرین موتوردر بازار کشورمان به فروش رسید و رقبایی چون هیوندای توسان، کیا اسپرتیج، نیسان جوک، مزدا CX-3 و تویوتا C-HR را در مقابل دارد. ASX قیمت بالایی در ایران دارد ولی باتوجه به قیمت گذاری خودروهای کرهای و ژاپنی حاضر در این کلاس، یکی از گزینههای ایدهآل به شمار میرود. نکته منفی در مورد میتسوبیشی ASX بازار خرید و فروش ضعیف و خدمات پس از فروش نامناسب آن است.