خودرو | |
---|---|
نام خودرو | نیسان مورانو |
کشور سازنده | ژاپن |
سال طراحی | 2009 |
مشخصات فنی | |
موتور | 6 سیلندر 24 سوپاپه |
حجم موتور | 3500 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دو دیفرانسیل |
حداکثر قدرت | 266 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 336 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 6 دنده xTronic |
شتاب 0 تا 100 | 8 ثانیه |
حداکثر سرعت | 209 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1845 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4770 طول - 1880 عرض - 1685 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2824 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | - |
مصرف سوخت خارج از شهر | - |
مصرف سوخت ترکیبی | 12 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 84 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 4 |
میزان تولید CO2 | 248 گرم در هر کیلومتر |
استاندارد امنیت | - |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | ABS - BAS - EBD - VDC |
کیسه هوا | کیسه هوای راننده - سرنشین جلو - جانبی - مجموعا 6 کیسه هوا |
سیستم صوتی | نویگیشن - بلوتوت - سیستم صوتی Bose با قابلیت پخش MP3، چنجر 6 تایی و 11 اسپیکر - مانیتور رنگی هفت اینچی |
دیگر تجهیزات | فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم برقی در عمق و ارتفاع و دارای حافظه -آینه های تاشو برقی با حافظه - آینه الکتروکرومیک - صندلی برقی راننده با حافظه - صندلی برقی سرنشین جلو - صندلی های تاشو عقب برقی - سنسور جلو وعقب - دوربین عقب -درب صندوق عقب برقی-استارت دکمه ای - کامپیوتر راننده - گرمکن شیشه عقب با تایمر - سنسور باران - سیستم کنترل دینامیک خودرو VDC - سیستم کنترل هرزگردی TRC |
تصاویر نیسان مورانو
بررسی نیسان مورانو
نیسان مورانو یک کراس اوور سایز متوسط است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و در حال حاضر در سومین نسل به تولید میرسد. نسل اول مورانو در سال ۲۰۰۲ در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی شد و پارس خودرو در سال ۲۰۰۸، این نسل از مورانو را وارد بازار ایران کرد.
نسل اول نیسان مورانو چند ایراد کلی دارد و به همین دلیل چندان مورد استقبال خریداران ایرانی قرار نگرفت. از جمله طراحی نه چندان مطلوب در نمای جلو و نیز استهلام نسبتا بالا. مورانو خودرو باکیفیتی است و حتی در بازارهای جهانی به عنوان یکی از محصولات محبوب کمپانی نیسان شناخته میشود.
نکات مثبت نیسان مورانو
عملکرد مناسب موتور – شتاب بالا – هندلینگ مناسب.
نکات منفی نیسان مورانو
نبود قطعات – طراحی ضعیف – کمبود امکانات – گران بودن لوازم مصرفی.
امنیت نیسان مورانو
با ۴ ستاره ایمنی از اروپا مورانو نیسان از لحاظ ایمنی شرایط مناسبی دارد.
نقد کارشناسی نیسان مورانو
نیسان مورانو یک کراس اوور سایز متوسط ژاپنی است که از سال ۲۰۰۲ تا به امروز بر روی خط تولید قرار دارد و اکنون در سومین نسل خود در بازارهای جهانی به فروش میرسد. مورانو از بدو تولید تا حالا جوایز متعددی را به خود اختصاص داده و همین برای اثبات اینکه با خودرو باکیفیتی روبهرو هستیم، کفایت میکند.
نیسان مورانو در دو نسل وارد بازار کشورمان شد که ما در اینجا در مورد نسل اول صحبت میکنیم. مورانو ۲۰۰۸ طراحی ظاهری چندان جذابی نداشت و نیسان سعی کرد در نسل دوم این مشکل را برطرف کند و تاحدودی هم موفق بود. البته نسل سوم یک انقلاب در مقایسه با قبل است و استفاده از زبان طراحی جدید نیسان، آن را به یک خودرو بی نظیر تبدیل کرده است.
یک نکته جالب در مورد نیسان مورانو، اضافه شدن نسخه با سقف روباز به نام کراس کابریوله در نسل دوم بود که یک ایده جدید به حساب میآمد. البته این ایده چندان مورد استقبال قرار نگرفت و نیسان در نسل جدید، این نسخه را از خط تولید خود کنار گذاشت.
اما نسل اول نیسان مورانو در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و از سال ۲۰۰۳ به بازارهای جهانی راه پیدا کرد. مورانو از سال ۲۰۰۸ توسط پارس خودرو به بازار کشورمان راه پیدا کرد ولی نتوانست فروش چندان بالایی را تجربه کند. شاید علت اصلی این اتفاق را بتوان در نمای نه چندان جذاب جلو دانست و رقبای کرهای از این جهت عملکرد بهتری داشتند.
در نمای جلو نیسان مورانو یک جلو پنجره مشبک به همراه چراغهای چند ضلعی دیده میشود و در نمای جانبی هم رینگهای ۶ پَره خودنمایی میکنند. چراغها در عقب حالتی عمودی دارند و طراحی شیشه عقب به شکلی است که راننده دید کافی به عقب خودرو را دارد.
اما اتفاق بدتری که در مورد نیسان مورانو افتاده، طراحی کابین آن است و گویی نیسان سعی کرده با حفظ سنتها کمی به مدرنیته نزدیک شود. داشبورد طراحی ساده و یکنواختی دارد و فضای پشت داشبورد کاملا بلااستفاده است. صفحه آمپر از سه صفحه مدور تشکیل شده که برجسته است. کلیدهای کنترلی بر روی فرمان و کنسول مرکزی شکل مستطیلی دارند و یک نمایشگر در مرکز داشبورد دیده میشود.
نیسان مورانو کیفیت سواری بسیار خوبی دارد و صندلیهای راحت، بدون شک حس رضایت سرنشینان را در سرنشینان القا خواهند کرد. به علاوه موتور قدرت کافی برای به حرکت درآوردن جثه مورانو را دارد و در همه مسیرها، شما را امیدوار نگه میدارد.
نیسان مورانو در بازارهای جهانی با ۲ موتور مختلف عرضه میشود که موتور قدرتمند وارد بازار ایران شد. این موتور ۳٫۵ لیتری ۶ سیلندر توانایی تولید ۲۳۴ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که آن را به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ انتقال میدهد.
نیسان مورانو ۲۰۰۸ در حال حاضر در نسخههای دست دوم در بازار به فروش میرسد. مورانو رقبایی چون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج را در این بازه قیمتی در مقابل خود میبیند. به دلیل بازار دست دوم ضعیف، خدمات پس از فروش و قطعات کمیاب و استهلاک بالا، توصیه ما این است که خرید نیسان مورانو را در اولویت قرار ندهید.