خودرو | |
---|---|
نام خودرو | هیوندای آزرا |
کشور سازنده | کره جنوبی |
سال طراحی | 2017 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 2360 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 187 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 241 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 6 سرعته خودکار |
شتاب 0 تا 100 | 10 ثانیه |
حداکثر سرعت | 213 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1800 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4900 طول - 1680 عرض - 1470 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2845 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | - |
مصرف سوخت خارج از شهر | - |
مصرف سوخت ترکیبی | 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 70 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 6 |
میزان تولید CO2 | - |
استاندارد امنیت | - |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | جلو دیسکی خنک شونده - عقب دیسکی ABS - EBD - AEB - DAA - ESC - VSM |
کیسه هوا | مجموعاً 9 کیسه هوا |
سیستم صوتی | صفحه نمایش 8 اینچی به همراه سیستم صوتی اینفینیتی |
دیگر تجهیزات | ورود و استارت بدون کلید - سوئیچ به شکل کارت - استارت و تنظیم تهویه مطبوع از راه دور - ترمز دستی برقی (زیر پا) - سیستم تهویه مطبوع دوگانه برای سرنشینان جلو به همراه ورودی یونیزه کنندهی هوای ورودی - خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب - گرمكن ۴ صندلی و فرمان - تنظیمات برقی و حافظه دار برای صندلیهای جلو با قابلیت افزایش طول نشیمنگاه و کنترل گودی کمر - سردکننده در صندلیهای ردیف جلو - کروز کنترل هوشمند (ASCC) با قابلیت تنظیم فاصله نسبت به خودروی مقابل - کامپیوتر سفری با نمایشگر چندرنگ ۴.۲ اینچ پشت فرمان - ساعت عقربهای روی داشبورد - نمایشگر لمسی ۸ اینچ - سیستم صوتی با کیفیت از برند اینفینیتیInfinity همراه با آمپلیفایر و ساب ووفر - قبله نمای جهانی Mecca Compass - رابط کاربری اپل کارپلی و اندروید اتو - کنترل تماس صوتی از روی فرمان - ناوبری ماهوارهای - نمایش اطلاعات فنی روی شیشهی جلو HUD - دوربین عقب و دید ۳۶۰ درجه |
تصاویر هیوندای آزرا
بررسی هیوندای آزرا
هیوندای آزرا یک سدان کرهای است که در حال حاضر در ششمین نسل خود به تولید میرسد. این نسل در سال ۲۰۱۸ به شکل رسمی معرفی شد و در حال حاضر هم بر روی خط تولید هیوندای قرار دارد.
این نسل از هیوندای آزرا در تعداد محدودی وارد کشورمان شد و سپس به دلیل تغییر قوانین، ورود آن همانند سایر خودروها ممنوع شد. آزرا با نام گرنجور هم شناخته میشود و پیش از این هم در نسلهای قبلی در ایران عرضه شده بود.
آزرا در ایران رقبایی چون فولکس واگن پاسات و رنو تلیسمان را در پیش دارد در حالی که رقابت با این خودروها آن هم با قیمتی بالا کار سختی است.
نکات مثبت هیوندای آزرا
ظاهر مدرن ، آپشن های متنوع ، مصرف سوخت ایده آل ، کیفیت خوب
نکات منفی هیوندای آزرا
قیمت بالا – ورود صدای موتور به داخل کابین
امنیت هیوندای آزرا
آزرا ۲۰۱۸ با ۵ ستاره ایمنی از اروپا در بالاترین سطح ایمنی قرار دارد
نقد کارشناسی هیوندای آزرا
هیوندای آزرا یا گرنجور یک سدان سایز متوسط است که نسل اول آن در سال ۱۹۸۶ معرفی و عرضه شد و در حال حاضر در نسل ششم خود به تولید میرسد. این نسل از آزرا در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و تاکنون فروش بسیار خوبی را در بازارهای هدف تجربه کرده است.
بد نیست به این نکته اشاره کنیم که هیوندای آزرا نخستین بار در نسل چهارم خود در بازار کشورمان عرضه شد و توانست به فروش بالایی دست پیدا کند. عرضه آن در نسل پنجم هم در ایران ادامه پیدا کرد ولی به دلایل مختلف، نتوانست موفقیت نسل قبل را تکرار نماید.
نسل جدید هیوندای آزرا یا گرنجور توسط کرمان موتور برای بازار ایران تدارک دیده شد و تعداد محدودی از آن به دست مشتریان رسید اما به دلیل وضع قانون ممنوعیت واردات خودرو، ورود آزرا هم به ایران متوقف شد.
طراحی هیوندای آزرا ۲۰۱۸ تغییرات زیادی را در مقایسه با نسل قبل تجربه کرده و به ویژه در نمای جلو، با خودرو کاملا متفاوتی روبهرو هستیم. در نمای جلو، جلو پنجره کاملا از چراغها جدا شده و چراغها طراحی کاملا جدیدی دارند. این طراحی جدید در سپر هم دیده میشود و در مجموع طراحی سیالتری در خودرو دیده میشود. البته هیوندای سبک طراحی را در عقب حفظ کرده و چراغهای عقب همچنان به هم پیوسته هستند. همچنین دو خروجی اگزوز در داخل دیفیوزر تعبیه شده است.
تغییر بزرگ دیگر در هیوندای آزرا ۲۰۱۸ در داخل کابین رخ داده و با طراحی کاملا جدیدی روبهرو هستیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر نه چندان بزرگ دیده میشود که به سمت راننده تمایل پیدا کرده و یک ساعت آنالوگ در سمت راست آن تعبیه شده است. کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین عالی است و واضح است که با یک خودرو لوکس طرف هستید. در مورد کیفیت سواری آزرا هم نیاز به ارائه توضیح زیادی نیست چراکه عملکرد مناسبی را از خود نشان میدهد و به ویژه در مقایسه با سواری خشک تلیسمان، حرفهای زیادی برای گفتن دارد. البته آزرا ۲۰۱۸ یک نکته منفی دارد و آن هم ورود صدای موتور به داخل کابین است که برای خودرویی در این کلاس اتفاق خوشایندی محسوب نمیشود.
هیوندای آزرا ۲۰۱۸ ویژگیها و امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار میدهد که از جمله آنها میتوانیم به ۹ کیسه هوا، نمایشگر ۸ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و سیستم صوتی اینفینیتی به همراه ساب ووفر و آمپلی فایر، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر هدآپ، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دید عقب، گرمکن ۴ صندلی، سردکن صندلیهای جلو، کروز کنترل هوشمند، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و موارد دیگر اشاره کنیم.
هیوندای آزرا ۲۰۱۸ با قوای محرکه متنوعی در بازارهای جهانی عرضه شد ولی باتوجه به ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی، تنها نسخه مجهز به موتور ۲٫۴ لیتری برای بازار کشورمان عرضه شد. این موتور ۴ سیلندر میتواند ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای اننقال این قدرت به چرخهای جلو، یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. عملکرد این موتور خوب است ولی در مقابل رقبا کار سختی در پیش دارد چراکه آزرا ۲۰۱۸ با موتورهای قدرتمندتر در بازارهای جهانی، طرفداران بیشتری دارد.
در نهایت باید بگوییم که اصلیترین رقیب هیوندای آزرا ۲۰۱۸ در ایران در حال حاضر فولکس واگن پاسات است که پاسات باتوجه به ویژگیهای فنی بهتر و کیفیت بالاتر، ارزش خرید بالاتری دارد. این نکته را در نظر بگیرید که آزرا ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در حال حاضر بازار خرید و فروش خوبی ندارد اما خودرو بسیار باکیفیتی است و در صورت وارد شدن در شرایط بهتر و قیمت گذاری منطقیتر، میتوانست به موفقیت خوبی در ایران دست پیدا کند.
اگر تجربه رانندگی با هیوندای آزرا نسل جدید را داشته باشید بدون شک از رانندگی با این خودروی لوکس لذت خواهید برد، اما تنها نکتهای که در نسل جدید هیوندای آزرا شما را آزار خواهد داد ورود صدای موتور خودرو به داخل این خودروی لوکس است که برای همچین خودرویی با این قیمت عجیب است.