مشخصات خودروها

هیوندای آوانته

مشخصات فنی هیوندای آوانته
خودرو
نام خودرو هیوندای آوانته اتوماتیک
کشور سازنده کره جنوبی
سال طراحی-
مشخصات فنی
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2000 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 182 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 4 دنده خودکار
شتاب 0 تا 100-
حداکثر سرعت-
وزن-
اندازه (میلیمتر) 4525 طول - 1725 عرض - 1415 ارتفاع
فاصله بین دو محور-
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر-
مصرف سوخت خارج از شهر-
مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 3
میزان تولید CO2 181 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت-
تجهیزات و امکانات
ترمز و پایداری ABS - EBD
کیسه هوا کيسه هواي راننده و سرنشين جلو
سیستم صوتی پخش CD
دیگر تجهیزات-

تصاویر هیوندای آوانته

هیوندای آوانته AVANTE 2

بررسی هیوندای آوانته

هیوندای آوانته یک خودرو کامپکت است که نسل اول آن در سال ۱۹۹۱ معرفی شد و در حال حاضر در نسل ششم به تولید می‌رسد. آوانته در واقع همان هیوندای النترا است که در نسل سوم وارد بازار ایران شد. هیوندای آوانته به وسیله کرمان موتور در ایران مونتاژ می‌شد و باوجود کیفیت بالا و عملکرد مطلوب، نتوانست به موفقیت خوبی دست پیدا کند.

نسل سوم هیوندای آوانته در سال ۲۰۰۱ رونمایی شد و در سال ۲۰۰۳ یک فیس لیفت را تجربه کرد. در سال ۱۳۸۴، کرمان موتور به عنوان نماینده هیوندای در ایران، تصمیم به تولید آوانته در ایران گرفت و مونتاژ آن از سال ۸۴ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۰ هم ادامه پیدا کرد. آوانته محصول باکیفیتی است که به دلیل سیاست‌های نادرست خودروساز، به فروش چندان بالایی دست پیدا نکرد و آن طور که باید و شاید، موفق ظاهر نشد.

نکات مثبت هیوندای آوانته

پیشرانه قدرتمند آوانته – کیفیت ساخت بالا – استهلاک پایین.

نکات منفی هیوندای آوانته

آپشن های قدیمی – ظاهر خیلی قدیمی.

امنیت هیوندای آوانته

کسب چهار ستاره ایمنی از یورو ان کپ برای هیوندای آوانته.

نقد کارشناسی هیوندای آوانته

هیوندای آوانته یک خودرو کامپکت کره‌ای است که نسل اول آن در سال ۱۹۹۱ و با نام اصلی النترا رونمایی شد و هم اکنون هم در نسل ششم خود به تولید می‌رسد. هیوندای آوانته در نسل سوم وارد بازار ایران شد و توسط کرمان موتور به تولید رسید. البته آوانته یا همان هیوندای النترا در نسل پنجم و ششم هم به بازار کشورمان راه پیدا کرده که در اینجا صحبت در مورد همان نسل سوم است.

هیوندای آوانته از سال ۱۳۸۴ بر روی خط تولید کرمان موتور قرار گرفت و تولید آن تا سال ۱۳۹۰ هم ادامه پیدا کرد. البته آوانته هرگز به موفقیت مد نظر در کشورمان دست پیدا نکرد و علت این اتفاق را باید در سیاست گذاری تولید کننده و استفاده از قیمت‌های اشتباه دانست.

هیوندای آوانته از نظر طراحی حرف چندانی برای گفتن ندارد و در زمان تولید، رقابت را به خودروهایی نظیر سیتروئن زانتیا و رنو مگان واگذار می‌کرد. آوانته در بازارهای جهانی در یک نسخه هاچبک هم عرضه می‌شد که باید آن را از نظر ظاهری، یک فاجعه بدانیم اما خوشبختانه این مدل به ایران راه پیدا نکرد. طراحی قدیمی و نه چندان دلچسب آوانته در داخل کابین هم ادامه پیدا می‌کند. در داخل کابین هیوندای آوانته به شکل گسترده از پلاستیک استفاده شده اما باید بگوییم این پلاستیک کیفیت مطلوبی دارد و در طی زمان دچار مشکل نمی‌شود. در نسخه اتوماتیک یک نمایشگر وجود دارد که علاوه بر نمایش دوربین دید عقب، قابلیت پخش تلویزیون را هم دارد.

با نشستن در داخل هیوندای آوانته، چند نکته نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. یکی راحتی و فضای به نسبت بزرگ کابین و صندلی‌هایی که به خوبی شما را در بر می‌گیرد. موضوع دیگر هم عدم نفوذ صدای بیرون و موتور به داخل کابین است و آرامش نسبی در داخل خودرو حاکم است.

هیوندای آوانته در بازار ایران در دو نسخه اتوماتیک و دستی به تولید رسید. موتور به کار رفته در هر دو مدل، حجمی معادل ۲٫۰ لیتر و ۴ سیلندر دارد و می‌تواند ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت در نسخه دنده‌ای به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی و در نسخه اتوماتیک به وسیله جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو اتوماتیک منتقل می‌شود.

هیوندای آوانته از قدرت نسبتا خوبی برخوردار است و با فشردن پدال گاز، شما را ناامید نخواهد کرد. در این زمینه، آوانته رقابت سختی با سیتروئن زانتیا و رنو مگان دارد. البته در مقایسه این خودروها، باید به یک نکته توجه کنیم و آن هم هزینه‌های جاری و قیمت قطعات و تعمیرات است. باید گفت آوانته در این زمینه گوی سبقت را از رقبای فرانسوی خود می‌رباید و از آنجا که خودرو کم هزینه‌ای است، مالک خود را دچار دردسر نمی‌کند. البته قطعات آن کمیاب است و به سختی می‌توان قطعات مورد نظر را پیدا کرد.

مهم‌ترین رقبای آن را می‌توان سیتروئن زانتیا، رنو مگان، مزدا ۳ و حتی نیسان ماکسیما دانست که در این بین رنو مگان بیشترین شباهت را با آوانته دارد و هر دو در یک بازه قیمتی قرار می‌گیرند.

رنو مگان ۲۰۰۰ اتوماتیک به دلیل بازار خرید و فروش بهتری که دارد، ارزش خرید بالاتری دارد اما آوانته هم خودرو باکیفیتی است و اگر مدل‌های کم کارکرد آن را پیدا کردید، در خرید آن شک نکنید.

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا