خودرو | |
---|---|
نام خودرو | هیوندای سوناتا LF |
کشور سازنده | کره جنوبی |
سال طراحی | 2015 |
مشخصات فنی | |
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 2359 سی سی |
تنفس موتور | تنفس طبیعی |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
حداکثر قدرت | 178 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 225 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 6 سرعته خودکار |
شتاب 0 تا 100 | 9.9 ثانیه |
حداکثر سرعت | 205 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1490 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4855 طول - 1865 عرض - 1475 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2805 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها | |
مصرف سوخت داخل شهر | 12.7 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر | 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 70 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 |
میزان تولید CO2 | 198 گرم در هر کیلومتر |
استاندارد امنیت | - |
تجهیزات و امکانات | |
ترمز و پایداری | سیستم توزیع الکتریکی ترمز ESC – ترمز ضد قفل ABS – سیستم کنترل خودرو در سربالایی HAC – سیستم کنترل پایداری ESP |
کیسه هوا | کیسه هوای سرنشینان جلو – کیسه هوای پرده ای برای سرنشینان جلو و عقب – کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو جهت حفظ قفسه سنیه و لگن – مجموعاً 10 کیسه هوا |
سیستم صوتی | قابلیت پخش MP3 – بلوتوث – ورودی AUX و USB – سیستم صوتی Infinity – ساب ووفر – 8 بلندگو |
دیگر تجهیزات | رینگ آلومینیومی 16 اینچی به صورت استاندارد و 17 و یا 18 اینچی به صورت سفارشی – سیستم تشخیص نقطه کور BSD – سیستم روشن شدن سمت جاده در هنگام پیچ SBL – سنسور پارک در جلو و عقب – سیستم هوشمند باز شدن درب صندوق عقب (با در دست داشتن کلید و ایستادن به مدت 3 ثانیه در کنار صندوق عقب،درب صندوق به صورت خودکار باز می شود) – ترمز الکترونیکی پارک EPB – دکمه استارت – آینه میانی الکتروکرومیک ECM – حداکثر 5 گرمکن برای صندلی ها و دو سرد کن برای صندلی های جلو به صورت سفارشی – کلید هوشمند (سیستم ورود بدون کلید) – سیستم خودکار از بین برنده بخار شیشه جلو – سنسور باران – سیستم تغییر شرایط رانندگی به سه حالت Normal، Sport و Eco – استفاده از بدنه مقاوم در برابر ضربه AHSS – غربیلک فرمان الکتریکی MDPS – سیستم کاهش صدا در داخل کابین NVH – خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب – سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو – صفحه نمایش 4.2 اینچی TFT بین کیلومتر شمار و دورشمار – روکش چرمی غربیلک فرمان به همراه گرمکن – سیستم ذخیره تنظیمات صندلی راننده IMS – پرده شیشه عقب به صورت برقی – پرده شیشه های عقب به صورت دستی – کروز کنترل – چراغ های زیر آینه های کناری برای خوش آمدگویی – چراغ های HIDدر جلو – شیفتر تعویض دنده پشت فرمان – رادار – سقف پانوراما – آینه های جانبی تاشو برقی – دوربین عقب – چراغ مخصوص روز |
تصاویر هیوندای سوناتا
بررسی هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا یک سدان سایز متوسط کرهای است که به تازگی در مدل ۲۰۱۸ وارد بازار کشورمان شده است. سوناتا نخستین بار در چهارمین نسل خود وارد بازار کشورمان شد و از همان ابتدا به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. هیوندای سوناتا در حال حاضر هم به عنوان یکی از محبوبترین خودروهای کلاس خود در ایران شناخته میشود.
هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ یک نسخه فیس لیفت از نسل هفتم آن است که تغییراتی را در ظاهر و طراحی بدنه تجربه نموده و اکنون با ظاهری جدید در دسترس است. البته این ظاهر را پیش از ورود نسخه معمولی، در نسخه هیبرید دیده بودیم.
هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ در حال حاضر با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان در بازار به فروش میرسد.
نکات مثبت هیوندای سوناتا
طراحی قابل قبول – تجهیزات رفاهی فراوان – عملکرد فنی قابل قبول
نکات منفی هیوندای سوناتا
کیفیت نه چندان بالا صفحه نمایش
امنیت هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده است.
نقد کارشناسی هیوندای سوناتا
هیوندای سوناتا یک سدان سایز متوسط است که نخستین بار در سال ۱۹۸۵ معرفی و عرضه شد و در حال حاضر کرهایها نسل هفتم سوناتا را به تولید میرسانند. سوناتا نخستین بار در نسل چهارم خود وارد بازار کشورمان شد و به دلیل طراحی ظاهری جذاب و امکانات فراوان، به سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد.
اما جدیدترین نسل هیوندای سوناتا یعنی نسل هفتم، در سال ۲۰۱۴ و در خلال نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی و از سال ۲۰۱۵ وارد بازارهای جهانی و نیز بازار کشورمان شد. اما ما در اینجا در مورد نسخه اولیه صحبت نمیکنیم بلکه مدل فیس لیفتی را در نظر داریم که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. این مدل فیس لیفت در کشوره کره با نام سوناتا New Rise شناخته میشود و تغییرات زیادی را در ظاهر تجربه نموده است.
تغییرات طراحی ظاهری هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ در مقایسه با مدل اولیه چشمگیر بوده و قابل ملاحظه است. در نمای جلو، جلو پنجره کاملا عوض شده و یک تکه است و بخش زیادی از بخش جلو خودرو را به خود اختصاص داده است. ورودیهای هوای موجود بر روی سپر و نیز چراغهای جلو تغییر کردهاند. در نمای عقب چراغها کاملا متحول شدهاند و حتی سپر و خروجیهای اگزوز هم شکل جدیدی دارند.
هیوندای بهروزرسانیهایی را هم برای کابین در نظر گرفته و فرمان و کنسول وسط ظاهر مدرنتر و جذابتری دارند. بخشهای اضافی موجود بر روی فرمان حذف شدهاند و قطعات لازم برای جانمایی کلیدهای کنترلی حفظ شدهاند. در مورد کیفیت سواری و وضعیت صندلیها هم نیازی به ارائه توضیح نیست که با یک خودرو راحت و جادار روبهرو هستیم.
هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ امکاناتی چون سیستمهای ترمز ABS, ESC, VSM, EBD, HAC، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، سنسور و دوربین دنده عقب، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، تنظیم برقی صنددلی راننده در ۸ و سرنشین در ۶ جهت دارای حافظه، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف پانوراما، چراغهای جلو اتوماتیک زنون به همراه سیستم شست و شو، و موارد بسیار دیگر را در اختیار سرنشینان قرار میدهد.
هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ به یک موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده که توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. عملکرد این مجموعه قابل قبول است و شما را ناامید نخواهد کرد.
هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ در حال حاضر با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان در بازار به فروش میرسد. مهمترین رقبای سوناتا، کیا اپتیما، رنو تلیسمان، هیوندای سوناتا هیبرید و تویوتا کمری هستند که هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ در این بین قیمتی منطقی دارد و از نظر فنی و تجهیزات رفاهی یکی از بهترینهاست. البته نه در تمام موارد بلکه در ویژگیهایی چون کیفیت سواری و استهلاک، ژاپنیها عملکرد بهتری دارند.